ترامپ به مانع‌تراشی در اجرای قانون متهم است

کد خبر: 755346

نائب رئیس کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا می‎گوید توئیت‎ها و اظهارنظرهای ترامپ، رسیدگی به پرونده روسیه را دچار وقفه می‎کند و به همین دلیل قصد داریم علیه وی طرح اتهام کنیم.

ترامپ به مانع‌تراشی در اجرای قانون متهم است

خبرگزاری مهر: «دایان فاینشتاین» سناتور ایالت «کالیفرنیا» و عضو ارشد کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا، در مصاحبه با «ان بی سی» از احتمال طرح اتهام علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل تلاش برای اطاله دادرسی در روند رسیدگی به پرونده تبانی با روسیه خبر داد و گفت بخشی از مشکل از بابت توئیت‌های رئیس جمهور است.

به گفته وی، کمیته قضایی سنا در نظر دارد ترامپ را به دلیل مانع تراشی در اجرای عدالت تحت پیگرد قرار دهد.

فاینشتاین در توضیح اظهارات خود گفت: این رفتار کاخ سفید دیوانه‌کننده است. اظهارنظرهای هر روزه، توئیت‌های بی‌وقفه. همه اینها به‌ویژه وقتی صحبت از اخراج «جیمز کومی» رئیس سابق اف بی آی می‌شود، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چرا که نخواست سر پرونده روسیه با آنها کنار بیاید.

گفتنی است ترامپ دیروز در یکی دیگر از پیام‌های توئیتری خود، مدعی شد: من هرگز از کومی نخواستم تا تحقیقات در خصوص «مایکل فلین» را متوقف کند. اینها فقط اخبار جعلی هستند که دروغ دیگری از کومی را پوشش می دهند.

این درحالی است که روز جمعه، فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، در پرونده ارتباط با روسیه متهم شناخته شد. اتهام وی ارائه اطلاعات دروغین به پلیس فدرال آمریکا است.

اما فاینشتاین می‌گوید بعید می‌داند فلین به اراده خود و بدون کسب تکلیف (از مقام بالاتر) چنین کاری را کرده باشد.

گفتنی است تیم انتخاباتی ترامپ مظنون به تبانی با روسیه برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا است- اتهامی که مسکو به شدت رد کرده و آن را بخشی از دعوای احزاب داخلی آمریکا تلقی می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها