۳ شهر آمریکا، پنتاگون را به دادگاه کشاندند

کد خبر: 764560

سه شهر آمریکا، وزارت دفاع این کشور را به عدم همکاری در ارائه اطلاعات مرتبط با کنترل سلاح متهم کرده و شکوائیه‌ای را علیه آن به دادگاه ارائه کرده‌اند.

۳ شهر آمریکا، پنتاگون را به دادگاه کشاندند

خبرگزاری تسنیم به نقل از ایندیپندنت، سه شهر ایالات متحده از پنتاگون به خاطر ناکامی در نگهداری (و ارائه) داده‌های پیشینه جرایم ارتکابی که می‌توانست مانع از خرید سلاح از سوی فرد تیرانداز در کلیسایی در تگزاس شود، شکایت کردند.

شهرهای نیویورک، فیلادلفیا و سان‌فرانسیسکو شکوائیه‌ای را در این زمینه به دادگاه ارائه کرده‌اند و به دنبال این هستند که وزارت دفاع را به ارائه گزارش‌های مرتبط با محکومیت افراد به دیتابیس فدرال کنترل پیشینه سلاح وادار کنند. وزارت دفاع از نظر قانونی باید گزارش چنین محکومیت‌هایی را ارائه کند، اما سابقه عملکرد ضعیفی در این زمینه دارد.

کن تابر، وکیل ارشد این دادخواست قضایی بر این باور است که وزارت دفاع آمریکا طی سالیان اخیر در گزارش‌دهی اسامی «صدها (نفر) اگر هزارها نباشد» به این دیتایس ناکام مانده است.

وی می‌گوید «امکان ندارد بدانیم که چه تعداد حادثه خشن مرتبط با سلاح به افراد دارای سلاحی مربوط است که نبایستی سلاح داشته باشند. اما در واقع، می‌دانیم تعداد زیادی از افراد وجود دارند که به خاطر محکومیت نظامی صلاحیت داشتن سلاح را ندارند، اما در این دیتابیس (نامشان) وجود ندارد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها