گفتگوی تلفنی «رکس تیلرسون» با نخست وزیر عراق

کد خبر: 772232

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق ضمن ابراز همدردی با مردم این کشور در پی حمله تروریستی دیروز در بغداد، بر استمرار حمایت های واشنگتن از بغداد تأکید کرد.

گفتگوی تلفنی «رکس تیلرسون» با نخست وزیر عراق

خبرگزاری مهر: «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق کشته شدن شماری از شهروندان عراقی در حمله تروریستی روز گذشته در میدان «الطیران» در بغداد را تسلیت گفت.

دفتر حیدر العبادی گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا همچنین بر حمایت کشورش و جامعه جهانی از عراق در راستای تقویت امنیت در این کشور تأکید کرده است. تیلرسون گفت که ایالات متحده به حمایت های خود از بغداد در راستای بازگرداندن ثبات، سرمایه گزاری، بازسازی و تقویت و اصلاح اقتصادی، ادامه خواهد داد.

تیلرسون گفته که همه جهان از پیروزی عراق بر تروریسم داعش شگفت زده شده است و افزوده که واشنگتن معتقد است عراقی ها می توانند کاملا تروریسم را در این کشور ریشه کن کنند.

روز گذشته میدان «الطیران» (نیروی هوایی) در بغداد شاهد دو انفجار انتحاری بود. دو تروریست انتحاری که کمربندهای انفجاری داشتند خود را در میان گروهی کارگر عراقی که در این میدان تجمع کرده بودند منفجر کردند، در این حمله دست کم 137 عراقی کشته و زخمی شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها