کاخ سفید، روسیه را بازهم متهم کرد

کد خبر: 790198

کاخ سفید در بیانیه‌ای بامداد دوشنبه (۱۴ اسفند/ سوم مارس) روسیه را به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه متهم کرد.

کاخ سفید، روسیه را بازهم متهم کرد

خبرگزاری فارس: بیانیه کاخ سفید بدون ارائه هیچ مستنداتی، دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه را به حمله به مردم در منطقه غوطه شرقی متهم کرده و آن را محکوم کرده است.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده، عملیات نظامی ادامه‌دار رژیم سوریه با حمایت ایران و روسیه علیه مردم غوطه شرقی را محکوم می‌کند. روسیه، بعد از تأخیرهای مکرر در تصویب قطعنامه شماره ۲۴۰۱ شورای امنیت که خواستار برقراری آتش‌بس ۳۰ روزه در سراسر سوریه بود، راه نادیده گرفتن مفاد آن و کشتن شهروندان سوریه زیر پوشش دروغین عملیات‌های مقابله با تروریسم را در پیش گرفته است.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد، یک‌شنبه گذشته (۶ اسفند/۲۵ فوریه)، پس از سه روز مذاکرات فشرده، قطعنامه ۲۴۰۱ برای اجراء آتش‌بس ۳۰ روزه در غوطه شرقی سوریه را به تصویب رساند.

واشنگتن در این بیانیه از «دنیای متمدن» خواسته استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی را تحمل نکنند.

کاخ سفید از دولت بشار اسد و «حامیانش در تهران و مسکو» خواسته به مفاد قطعنامه ۲۴۰۱ پایبند باشند، خصوصومت‌ها در غوطه شرقی و در حومه آن را ترک کنند و اجازه رساندن کمک‌های بشردوستانه به شهروندان این منطقه را صادر کنند.

بیانیه کاخ سفید ساعاتی بعد از آن صادر شد که «بشار اسد» پس از دیدار با «حسین جابر انصاری»، دستیار ویژه وزیر خارجه ایران در امور سیاسی اعلام کرد که ائتلاف به اصلاح ضد داعش به رهبری آمریکا عملا به نیروهای هوایی داعش تبدیل شده است.

رئیس جمهور سوریه گفت: تهاجم رسانه‎ای و سیاسی علیه سوریه تحت عناوین انسانی با هدف اصلی حمایت از تروریسم و تروریست‎ها پس از حملات پیاپی علیه آنها، انجام می‌‏گیرد.

اسد تاکید کرد که بیشتر ساکنان غوطه شرقی ریف دمشق خواستار رهایی از محاصره تروریست به آغوش دولت هستند و از همین روی، عملیات ضد تروریستی همزمان با ایجاد گذرگاه‎های امن به مناطق تحت کنترل دولت سوریه، ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه تناقضی بین آتش بس و عملیات ضد تروریستی وجود ندارد، گفت: عملیات غوطه شرقی دمشق ادامه جنگ علیه تروریسم است.

اسد گفت: موضوع حملات شیمیایی به فرهنگنامه جعلی و قاموس دروغین غربی تبدیل شده است و تنها ابزاری است که غرب با آن برای توجیه حملات خود به ارتش سوریه استفاده می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها