تجمع اعتراض آمیز مهاجران مقابل کنگره آمریکا

کد خبر: 790648

صد‌ها تن از مهاجران آمریکا به دلیل وضعیت اقامتشان در این کشور مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

تجمع اعتراض آمیز مهاجران مقابل کنگره آمریکا

باشگاه خبرنگاران: به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که بن‌بست کنونی کنگره آمریکا در خصوص وضعیت اقامت صد‌ها هزار مهاجر ساکن این کشور معروف به "دریمرز" (خیالپردازها)، سرنوشت آن‌ها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است، روز دوشنبه صد‌ها تن از آن ها مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

مهلتی که برای تصمیم گیری کنگره در خصوص وضعیت این گروه از مهاجران مقیم آمریکا تعیین شده بود پایان یافته است و نمایندگان کنگره آمریکا در مذاکرات خود در این خصوص به هیچ نتیجه‌ای نرسیده اند. روز دوشنبه ده‌ها تن از این مهاجران مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن تجمع کردند و خواستار تصویب قانونی شدند که به آن‌ها اجازه دهد در آمریکا زندگی کنند، وضعیت اقامت خود را در این کشور قانونی کنند و برای همیشه از خطر اخراج در امان باشند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حکمی را که باراک اوباما برای اعطای مجوز اقامت موقت به این مهاجران امضا کرده بود، باطل کرد. اما این اقدام ترامپ با مخالفت دادگاه عالی آمریکا روبرو شد و اعلام کرد پیش از این که بخواهد به این پرونده ورود کند لازم است که دادگاه‌ها درباره اصل قضیه نظر خود را اعلام کنند.

همان زمان، پانزده ایالت آمریکا و همچنین پایتخت فدرال این کشور بلافاصله به تصمیم دونالد ترامپ برای پایان دادن به حمایت‌های قضایی که نزدیک به صد‌ها هزار مهاجر جوان فاقد مدارک قانونی در این کشور برخوردار بودند، شکایت کردند. ایالت‌های معترض به سیاست مهاجرتی ترامپ اعلام کردند تصمیم وی مبنی بر لغو برنامه داکا و توقف حمایت‌های قضایی از مهاجران جوان فاقد مدارک قانونی با یکی از مواد قانون اساسی آمریکا که در آن بر برابری حمایت از همه شهروندان تاکید شده است، مغایرت دارد.

در برنامه داکا که در سال ۲۰۱۲ در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد، دولت آمریکا متعهد شد از حقوق صد‌ها هزار مهاجر جوان غیرقانونی که در دهه‌های گذشته به اتفاق خانواده‌های خود وارد آمریکا شده اند و از آن‌ها به عنوان دریمرز یاد می‌شود، دفاع کند، به آن‌ها اجازه دهد به طور قانونی در آمریکا کار کنند و مانع از اخراج آن‌ها از آمریکا شود.

روز دوشنبه تظاهرات مشابه دیگری نیز با حضور مهاجران در نیویورک و چند شهر بزرگ دیگر آمریکا برگزار شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها