پاسخ تند آمریکا به موضع نرم کیم جونگ اون

کد خبر: 791057

ساعاتی پس از انتشار خبر نرم شدن موضع «گیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در خصوص امکان خلع سلاح هسته‌ای به شرط تضمین امنیت مردمش، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت که موضع این کشور در قبال پیونگ‌یانگ به همان روال سابق است.

پاسخ تند آمریکا به موضع نرم کیم جونگ اون
خبرگزاری فارس: معاون اول ترامپ وقتی شنید که رهبر کره شمالی از آمادگی برای گفت‌وگو در خصوص خلع سلاح هسته‌ای کشورش سخن گفته، بیانیه داد و گفت که موضع آمریکا عوض نشده و همه گزینه‌ها روی میز است.
ساعاتی پس از انتشار خبر نرم شدن موضع «گیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در خصوص امکان خلع سلاح هسته‌ای به شرط تضمین امنیت مردمش، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت که موضع این کشور در قبال پیونگ‌یانگ به همان روال سابق است. روند جدید گفت‌وگو‌های کره‌ای-کره‌ای که با دیپلماسی ورزشی و حضور ورزشکاران همسایه شمالی در المپیک زمستانی کره جنوبی کلید خورد، این هفته بیشتر اوج گرفت و کره شمالی روز دوشنبه، میزبان هیئتی به سرپرستی «چونگ اوی یونگ» رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی شد. در طی این دیدار، رهبر کره شمالی به همسایگان جنوبی گفته که در صورت تضمین امنیت کشورش و توقف تهدیدات حمله نظامی به کره شمالی، این کشور دیگر نیازی به سلاح هسته‌ای نخواهد داشت. مایک پنس در واکنش به این خبر که می‌تواند مقدمه‌ای بر کاهش تنش در شبه جزیره کره و رفع توجیه حضور نظامی آمریکا در شرق دور باشد، گفته: «مذاکرات با کره شمالی به هر سمت و سویی که برود، ما موضعی قاطع خواهیم داشت. ایالات متحده و متحدانش به اعمال حداکثر فشار بر رژیم کیم (جونگ اون) برای پایان یافتن برنامه هسته‌ای آن‌ها متعهد خواهد ماند.» این ادبیات برای کسانی که اخبار کره شمالی را در ماه‌های اخیر دنبال کرده‌اند، تازگی ندارد. در بهبوهه سفر ورزشکاران کره شمالی به کره جنوبی، همین معاون ترامپ از لزوم اعمال «فشار حداکثری» بر کره شمالی از سوی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی سخن گفته بود. مایک پنس در ادامه بیانیه امروزش، در مواجهه با موضع نرم رهبر کره شمالی، باز هم به زبان تهدید متوسل شده و گفته: «تا وقتی که گامی قابل اعتماد، قابل راستی‌آزمایی و عملی از سوی رژیم (کره شمالی) به سمت خلع سلاح هسته‌ای نبینیم، همه گزینه‌ها روی میز است و موضعمان در قبال آن‌ها تغییری نمی‌کند.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها