روزنامه اصولگرا: ترامپ در برابر کره شمالی عقب نشست

کد خبر: 791916

دونالد ترامپ با پذیرش دعوت کیم جونگ اون برای گفت‌وگوی رودررو، با یک کرنش 2 پیام مهم به جهان در حال تحول امروز داد.

روزنامه اصولگرا: ترامپ در برابر کره شمالی عقب نشست

سرویس بین الملل فردا: وطن امروز در بخشی از گزارش خود درباره خبر جنجالی مرتبط با کره شمالی و آمریکا نوشت: رئیس جمهور آمریکا به فاصله چند ماه در مقابل رهبر کشوری که او را پیر خرفت خطاب کرده و تهدید کرده بود ایالات متحده را با موشک‌های هسته‌ای اش نابود می‌کند، عقب‌نشینی کرد.

دونالد ترامپ با پذیرش دعوت کیم جونگ اون برای گفت‌وگوی رودررو، با یک کرنش 2 پیام مهم به جهان در حال تحول امروز داد؛ نخست اینکه آمریکا دیگر یک ابرقدرت نیست که بتواند خواسته‌اش را به دیگر کشورها تحمیل کند و دوم، واشنگتن فقط زبان زور را می‌فهمد، چرا که او نه‌تنها ملاقات مستقیم با رهبر کشوری را پذیرفته که آمریکا آن را تهدید هسته‌ای خود دانسته، بلکه این اتفاق تنها یک هفته پس از تهدید بی‌سابقه و تاریخی رئیس‌جمهور روسیه به حمله اتمی به خاک آمریکا رخ می‌دهد. بعدازظهر پنجشنبه گذشته به وقت واشنگتن، در حالی که خبرنگاران در اتاق نشست خبری کاخ سفید جمع شده بودند، ناگهان ترامپ در اقدامی بی‌سابقه به داخل اتاق سرک کشید و گفت: «منتظر یک خبر بزرگ باشید!» وقتی برخی حاضران به او اصرار کرده بودند چه خبری؟ او پاسخ داده بود: «درباره کره شمالی!»

اما پیش از آنکه خبر استقبال رئیس‌جمهور آمریکا از دعوت رهبر کره‌شمالی برای ملاقات مستقیم از تریبون رسمی کاخ سفید منتشر شود، این «چانگ اوی یونگ» مشاور امنیت ملی کره‌جنوبی بود که حین حضور در کاخ سفید برای ملاقات با ترامپ، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی‌اش و سایر مقام‌های ارشد آمریکا، این موضوع را فاش کرد.

یونگ رئیس دفتر امنیتی «مون جائه این»، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی و سرپرست هیات اعزامی سئول به پیونگ‌یانگ برای دور سوم مذاکرات اخیر 2 کشور، در بازگشت دعوتنامه کیم جونگ اون از ترامپ را آورده و در سفر به واشنگتن آن را به رئیس‌جمهور آمریکا داده که با استقبال او مواجه شده است. یونگ گفت: «من به رئیس‌جمهور ترامپ گفتم کیم جونگ اون در دیدار اخیرمان [در پیونگ‌یانگ] گفت که او متعهد به خلع سلاح اتمی[کره شمالی] است. او متعهد شد کره‌شمالی آزمایش اتمی و موشکی تازه انجام نخواهد داد». او همچنین افزود کشورش به همراه آمریکا و دیگر شرکا، متعهدند «اشتباهات گذشته را تکرار نکنند و فشارها علیه کره‌شمالی تا زمانی که این کشور اقدامات عینی اتخاذ نکند، ادامه خواهد یافت».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها