مقام ارشد کره شمالی در راه نیویورک است

کد خبر: 822025

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی اعلام کرد مقام ارشد کره شمالی که مسئول مذاکرات دو کره است، برای گفتگو درباره دیدار احتمالی میان ترامپ و کیم جونگ-اون عازم نیویورک شده است.

مقام ارشد کره شمالی در راه نیویورک است

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از واشنگتن فربی بیکن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (سه شنبه) با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود، اعلام کرد کیم یونگ-چول، مقام ارشد کره شمالی که مسئول مذاکرات دو کره است، برای گفتگو درباره دیدار احتمالی میان ترامپ و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی عازم نیویورک شده است.

ترامپ در این توییت نوشت: ما تیم خیلی خوبی را برای مذاکرات با کره شمالی گرد هم آورده ایم. در حال حاضر، نشست‌هایی درباره دیدار بلندپایه [میان ترامپ و کیم جونگ-اون]در حال برگزاری است. کیم یونگ چول، نایب رئیس [کمیته مرکزی حزب حاکم]کره شمالی در راه نیویورک است. پاسخی قابل اعتماد به نامه من. از شما متشکرم.

کیم یونگ-چول رئیس سابق سرویس اطلاعاتی اصلی کره شمالی -موسوم به «دفتر عمومی شناسایی» (the General Reconnaissance Bureau) - که بر مذاکرات دو کره نظارت دارد، از سوی آمریکا و کره جنوبی (به سبب نقش وی در برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای کره شمالی و آنچه واشنگتن و سئول اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ در شبه جزیره کره می‌نامند)، سال‌ها تحت تحریم بوده است. مشاور ارشد کیم جونگ-اون امروز در فرودگاه پکن، پایتخت چین، مشاهده شده بود و پس از آن بود که ترامپ در توییتی تایید کرد وی راهی آمریکاست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها