پامپئو میزبان نشستی درباره مذهب می‌شود

کد خبر: 822339

وزیر خارجه آمریکا قرار است میزبان نشست بین‌المللی در سطح عالی رتبه درباره آزادی مذهب باشد.

پامپئو میزبان نشستی درباره مذهب می‌شود

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایکل پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که میزبان نشستی بین‌المللی درباره آزادی مذهب است و این مساله‌ای در مرکز دستورکار حقوق بشری آمریکاست.

نشست "وزرا برای پیشرفت آزادی مذهب" قرار است با حضور و شرکت وزرای خارجه کشور‌های همفکر در بازه زمانی ۲۵ و ۲۶ ژوئن سال جاری میلادی (چهارم و پنجم تیر) در واشنگتن برگزار شود.

دولت آمریکا به خاطر بی‌اهمیت شمردن حقوق بشر در روابط خارجی خود با این توجیه که به دنبال منافع اقتصادی کشورش است، مورد انتقاد‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

اما مسیحی‌های محافظه کار در کابینه دولت آمریکا، چون پامپئو و مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به بیان حمایت از آزادی مذهبی در سراسر جهان پرداخته‌اند.

پامپئو به خبرنگاران گفت: من به عنوان وزیر خارجه آمریکا برای نخستین بار است که میزبانی چنین نشستی را در سطح وزرای کشور‌های همفکر برعهده دارم. آزادی مذهب برای حقوق بشر در سطح جهانی بسیار مهم است و من برای آن مبارزه می‌کنم.

وی ادامه داد: آمریکا نباید نقش نظاره گر و تماشاچی را داشته باشد. ما وارد میدان می‌شویم و با هر کسی که به دنبال استفاده از حقوق بشر است، اعلام همبستگی می‌کنیم.

نشست بین‌المللی آزادی مذهبی هر ساله با حضور وزرا و نمایندگانی از ۲۰۰ کشور برگزار می‌شود.

فهرست کشور‌های نقض کننده حقوق بشر در حال حاضر شامل کشورهایی، چون چین، اریتره، میانمار، کره شمالی، عربستان، سودان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به همراه پاکستان است.

با وجود آنکه آمریکا پیگرد‌های قضایی در این کشور‌ها را مورد اعتراض قرار می‌دهد، اما این فهرست، واشنگتن را از ارائه هشدار‌ها و روابط نزدیک با عربستان باز نداشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها