آمریکا گزارش‌ها درباره توافق با ترکیه را تکذیب کرد

کد خبر: 822713

آمریکا گزارش‌ها درباره توافق با ترکیه بر سر خروج از «منبج» سوریه را تکذیب کر

آمریکا گزارش‌ها درباره توافق با ترکیه را تکذیب کرد

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های ترکیه درباره توافق با آنکارا بر سر شهر «منبج» را تکذیب کرد.

آمریکا گزارش‌ها درباره توافق با ترکیه بر سر خروج از «منبج» سوریه را تکذیب کرد.

هیثر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «هنوز هیچ توافقی با دولت ترکیه نداریم. درباره سوریه و سایر موضوعاتی که محل نگرانی هر دو طرف است، مذاکراتمان ادامه دارد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز چهارشنبه مدعی شده بود آنکارا و واشنگتن به توافقی فنی برای خروج نیرو‌های کُرد تحت حمایت آمریکا از سوریه رسیده‌اند.

«مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه و همتای آمریکایی او، «مایک پامپئو» قرار است روز ۴ ژوئن در واشنگتن دیدار کنند. این موضوع یکی از محور‌های رایزنی دو طرف خواهد بود.

شهر منبج از توابع استان حلب در شمال سوریه است که طبق آمار سال ۲۰۰۴، بیش از چهارصد هزار نفر سکنه داشت. این شهر پس از آنکه به اشغال گروه‌های مسلح سپس گروه تروریستی داعش در آمد، اکنون تحت کنترل نیرو‌های کرد سوریه است که از حمایت آمریکا برخوردارند.

آنکارا پیشتر درباره برخورد میان نظامیان این کشور و نظامیان آمریکایی در شمال سوریه هشدار داده بود و از آمریکا خواسته بود که به حمایت تسلیحاتی از شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه، پایان بدهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها