ادعای مقام آمریکایی: برجام هیچ شأنیت حقوقی ندارد

کد خبر: 822832

دستیار سیاسی ارشد وزیر خارجه آمریکا ضمن بیان ادعا‌هایی درباره برجام، صراحتاً از حمایت واشنگتن از ناآرامی‌های داخلی در ایران خبر داد.

ادعای مقام آمریکایی: برجام هیچ شأنیت حقوقی ندارد

باشگاه خبرنگاران جوان: «برایان هوک» دستیار سیاسی ارشد وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با رادیو فردا صراحتاً از حمایت واشنگتن از ناآرامی‌های داخلی در ایران خبر داد.

وی در ادعایی گزاف گفت: توافق هسته‌ای ایران (برجام) باعث کاهش سطح استاندارد‌های زندگی ایرانیان شده بود.

برایان هوک ضمن انتقاد از اقدام دولت باراک اوباما در حصول توافق با ایران در اظهارنظری که بیشتر شبیه بهانه‌جویی است، گفت: ما وارث توافق هستیم که به آن «برنامه اقدام» می‌گویند و حتی توافقنامه نیز نامیده نمی‌شود.

وی ادعا کرد: این توافق (برجام) حتی به امضا هم نرسید و هیچ شأنیت حقوقی ندارد. درصورتیکه شروط دوازده‌گانه مایک پمپئو تحقق یابد، ما آمادگی داریم برای ایجاد روابطی کاملا متفاوت با ایران و مردم ایران پیشنهادی ارائه کنیم.

این مقام آمریکایی در حالی از ارائه پیشنهاد برای ایجاد روابط متفاوت با ایران و ملت ایران صحبت می‌کند که بدعهدی آمریکایی‌ها در طول تاریخ ثابت شده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم پایبندی تهران به برجام در ۸ مه ضمن اعلام خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، گفت: تحریم‌هایی را مجددا علیه ایران اعمال می‌کند. این اقدام واشنگتن انتقاد گسترده دیگر طرف‌های این توافق، از چین و روسیه گرفته تا کشور‌های اروپایی، را به همراه داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها