واکنش آمریکا به بیماری مرموز دیپلمات‌هایش در چین

کد خبر: 825559

وزارت خارجه آمریکا نسبت به وضعیت بهداشت و سلامت دیپلمات‌های این کشور در چین هشدار داده است.

واکنش آمریکا به بیماری مرموز دیپلمات‌هایش در چین

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه آمریکا نسبت به وضعیت بهداشت و سلامت دیپلمات‌های این کشور در چین هشدار داده است.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه آمریکا امروز جمعه به گزارش‌های مربوط به بیماری مرموز تعدادی از دیپلمات‌های خود در شهر گوانگژوی چین واکنش نشان داده است.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت سلامت دیپلمات‌های خود در چین ابراز نگرانی کرده است. ایالات متحده مدعی است که تعدادی از دیپلمات‌های این کشور در شهر گوانگژو با آسیب‌های مغزی مرموزی روبرو شده اند که پیش از این کارکنان سفارت آمریکا در کوبا با آن مواجه بودند.

در بیانیه قبلی وزارت خارجه آمریکا در ماه می‌تنها نسبت به وضعیت سلامت شهروندان و اتباع آمریکایی در شهر گوانگژو هشدار داده شده بود، ولی در بیانیه جدید وزارت خارجه آمریکا این هشدار برای کل اتباع و شهروندان آمریکایی در سراسر چین صادر شده است.

روز چهارشنبه دولت آمریکا اعلام کرد که گروهی از دیپلمات هایش را از کنسولگری شهر گوانگژو به ایالات متحده بازگردانده است تا وضعیت سلامتی آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

آمریکا در شهر‌های "چنگدو، شانگهای، شنیانگ و ووهان کنسولگری دارد.

چین اعلام کرده است که تحقیقات کاملی را درباره مورد گزارش شده از سوی دولت آمریکا انجام داده، ولی هیچ مورد مشکوکی را پیدا نکرده است.

روزنامه گلوبال تایمز چین نیز نوشته است که وضعیت در کنسولگری آمریکا بسیار عجیب است.

سال گذشته نیز ۲۴ کارمند دولت آمریکا و خانواده‌های آن‌ها در کوبا با آسیب‌های مغزی مشکوک و مرموزی مواجه شدند که ظاهرا ناشی از حملات صوتی بوده است.

این مساله موجب تشدید تنش بین آمریکا و کوبا شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها