هشدار آمریکا درباره حملات قریب الوقوع در موزامبیک

کد خبر: 826077

سفارت آمریکا در موزامبیک اعلام کرد که اطلاعاتی مبنی بر انجام حملات قریب‌الوقوع در شمال این کشور دریافت کرده است.

هشدار آمریکا درباره حملات قریب الوقوع در موزامبیک

خبرگزاری ایسنا: در پی دریافت این اطلاعات از سوی سفارت آمریکا در موزامبیک این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت به شهروندان آمریکایی در مراکز منطقه پالما توصیه می‌کنیم که سریعا آنجا را ترک کنند. پالما در استان کابو دلگادو در شمال موزامبیک قرار دارد و انتظار می‌رود پس از کشف منابع گاز طبیعی به یکی از پایگاه‌های انرژی تبدیل شود.

در حال حاضر این منطقه با حملات خونین و در گیری‌های شبه نظامیان و نیرو‌های امنیتی از ماه اکتبر مواجه است. نزدیک به ۳۰ نفر در این حملات در مناطق روستایی کشته شده‌اند.

در همین راستا شرکت نفت و گاز آنادارکو آمریکا برخی از فعالیت‌های خود را در این منطقه به حالت تعلیق درآورده و کارگران و پیمانکاران خود را به منطقه محافظت شده و ایمن فرستاده است.

براساس اعلام این منبع، کارگران این شرکت به دلیل حملات اخیر منتقل شده‌اند و در صورتی که اوضاع به حالت طبیعی بازگردد عملیات از سر گرفته می‌شود.

سفارت آمریکا در موزامبیک اعلام کرد: شهروندان آمریکایی که بر ادامه اقامت خود در منطقه پالما تصمیم گرفته‌اند به شدت توصیه می‌شود از سفر به مراکز فرماندهی این منطقه خودداری کنند. همچنین به آن‌ها توصیه شده است که ملاقات‌های خود را در دفاتر دولتی و مراکز تجاری بزرگ به تعویق بیندازند.

در همین راستا شبه‌نظامیان پنج نفر را روز چهارشنبه در روستایی در پالما کشتند. پلیس معتقد است که هفت نفر دیگر در روستای دیگری روز سه‌شنبه کشته شده‌اند.

افراد محلی و مقامات موزامبیک این شبه‌نظامیان را "الشباب" می‌نامند، اما مشخص نیست که این گروه با الشباب سومالی در ارتباط است یا نه.

شمار زیادی از نیرو‌های ارتش و پلیس به این منطقه اعزام شده‌اند.

در ماه اکتبر نیز افراد مسلح به ایستگاه پلیس و پست نظامی در منطقه‌ای از موزامبیک حمله کردند و درگیری‌ها و حملات از آن زمان آغاز شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها