بولتون: برنامه‎هسته‌ای کره‎شمالی می‌تواند یک‎ساله برچیده شود

کد خبر: 838879

مشاور امنیت ملی آمریکا از امکان برچیدن تسلیحات هسته‌ای کره شمالی در مدت یک سال خبر داد.

بولتون: برنامه‎هسته‌ای کره‎شمالی می‌تواند یک‎ساله برچیده شود

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (یکشنبه) اعلام کرد این امکان وجود دارد که برنامه هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی کره شمالی در مدت یک سال برچیده شوند.

بولتون در گفتگو با برنامه face the nation شبکه سی بی اس گفت که واشنگتن برنامه‌ای را ایجاد کرده تا برنامه‌های موشکی بالستیک و کشتار جمعی کره شمالی را در مدت یک سال برچیند.

وی دراین باره گفت: اگر آن‌ها تصمیم راهبردی برای این کار را گرفته باشند و (در این مسیر) همکاری کنند، ما می‌توانیم به سرعت حرکت کنیم. از لحاظ فیزیکی می‌توانیم حجم قابل توجهی از برنامه‌های آن‌ها را در مدت یک سال برچینیم.

بولتون گفته که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا احتمالا به زودی درباره این پیشنهاد با کره شمالی گفتگو خواهد کرد. فایننشال تایمز از برنامه این هفته پامپئو برای سفر به کره شمالی خبر داد، اما رویترز این خبر را هنوز تایید نکرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که آمریکا با علم به عدم پایبندی کره شمالی به توافقات گذشته در مذاکرات هسته‌ای با پیونگ یانگ شرکت کرد.

وی دراین باره گفت: ما دقیقا می‌دانیم که چه ریسک‌هایی در اینجا وجود دارند - و آن‌ها از مذاکرات برای طولانی کردن زمانی که برای ادامه برنامه‌های تسلیحات بیولوژیک، شیمیایی، هسته‌ای و بالستیک نیاز دارند، استفاده می‌کنند. ما کاملا به کار‌هایی که کره شمالی در گذشته انجام داده آگاهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها