واکنش رئیس پیشین سیا در دوران اوباما به اقدامات ترامپ

کد خبر: 859857

رئیس پیشین سازمان سیا در دوران اوباما می‌گوید که اقدامات اخیر ترامپ نشان می‌دهد که وی برای حفاظت از خود و نزدیکانش دچار ناامیدی شده است.

واکنش رئیس پیشین سیا در دوران اوباما به  اقدامات ترامپ

خبرگزاری تسنیم: رئیس پیشین سازمان سیا که شب گذشته دسترسی‌اش به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده آمریکا از سوی ترامپ سلب شد، در یادداشتی در نشریه نیویورک‌تایمز به این اقدام رئیس جمهوری آمریکا واکنش سختی نشان داد.

جان برنان، رئیس پیشین سازمان سیا در دوران ریاست جمهوری اوباما در یادداشت خود آورد: «آقای ترامپ آشکارا برای حفاظت از خود و آن‌هایی که به او نزدیک هستند ناامیدتر شده است، که نشان دهنده چرایی تصمیم سیاسی‌اش برای لغو گواهی عدم سوءپیشینه امنیتی من [دسترسی من به اسناد طبقه‌بندی‌شده]و تلاش او برای ترساندن و به سکوت واداشتن دیگرانی است که ممکن است جرأت به چالش کشیدن وی را داشته باشند.»

رئیس پیشین سازمان سیا، می‌گوید که «ادعای ترامپ مبنی بر اینکه هیچ تبانی وجود ندارد، بی‌معنی است.»

ترامپ شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم خود برای سلب «گواهی عدم سوءپیشینه امنیتی» جان برنان که به معنای لغو دسترسی‌اش به اسناد طبقه‌بندی‌شده است خبر داد. اقدامی که تاکنون سابقه نداشته است و به مثابه ضربه‌ای محکم به یکی از منتقدان اصلی ترامپ بوده است.

ترامپ در بیانیه خود آورده بود: «درو‌غ‌گویی آقای برنان و کردار اخیر وی که مشخصه آن اظهارات دیوانه‌وار است، تماما با دسترسی به اطلاعات محرمانه کشور ناسازگار است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها