فشار‌های اقتصادی علیه ایران اهداف آمریکا را برآورده نمی‌کند

کد خبر: 873109

وبسایت آمریکایی فارین پالیسی در گزارشی نوشت سیاست اعمال فشار‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران کارساز نیست و نتیجه عکس دارد.

فشار‌های اقتصادی علیه ایران اهداف آمریکا را برآورده نمی‌کند

باشگاه خبرنگاران جوان: وبسایت «فارین پالیسی» در گزارشی با تشریح راهبرد دولت آمریکا در قبال ایران نوشته است اعمال فشار بیشتر علیه ایران موجب افزایش شکاف بین واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش می‌شود.

«فارین پالیسی» با اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق بین‌المللی برجام بین ایران و گروه ۱+۵ می‌نویسد: یکی از اهداف اصلی سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ ترغیب یا اجبار ایران به کنارگذاشتن سیاست‌هایی است که منافع آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد، برای دست‌یابی به این هدف نیز آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و اعلام کرد برای بازگشت ایران به پای میز مذاکره و انعقاد توافقی جدید تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را برمی‌گرداند و فشار‌ها نیز علیه این کشور افزایش می‌یابد.

این وبسایت آمریکایی با بیان اینکه از نظر واشنگتن برنامه موشکی و هسته‌ای و همچنین فعالیت‌های منطقه‌ای ایران مخالف منافع آمریکاست، می‌افزاید: اگر آمریکا در روند ترغیب ایران به بازگشت به پای میز مذاکره تصور می‌کند فشار بیشتر خودبه‌خود موجب می‌شود واشنگتن به اهداف خود دست یابد، و ایران سیاست‌های کنونی خود به‌ویژه در زمینه برنامه هسته‌ای را کنار می‌گذارد مرتکب اشتباهی بزرگ می‌شود.

«فارین پالیسی» در ادامه با نقد سیاست‌های اعمال فشار بیشتر به تهران می‌افزاید: اعمال فشار بیشتر به تهران خطر تهدید هسته‌ای را تشدید می‌کند و از طرفی شکاف بین آمریکا و متحدان اروپایی را افزایش می‌دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها