استقبال دولت ترامپ از کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

کد خبر: 878145

مقامات دولت ترامپ از ماهیت «دو طرفه» بسته کمک نظامی تاریخی ۳۸ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

استقبال دولت ترامپ از کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ماهیت «دو طرفه» بسته کمک نظامی تاریخی ۳۸ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی که در دوره رئیس جمهور قبلی آمریکا درباره آن مذاکره شده بود و به تازگی جهت کمک به این رژیم برای مقابله با ایران اجرایی شده است، استقبال کردند.

مقامات دولت ترامپ در اظهارنظر‌های متعدد از اجرایی شدن این توافق استقبال کرده اند.

بسته کمک نظامی ۳۸ میلیارد دلاری روز دوشنبه همزمان با اولین روز سال مالی جدید وارد فاز اجرایی شد. بر اساس مفاد آن، آمریکا سالیانه ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در قالب تامین مالی نظامی خارجی و نیز ۵۰۰ میلیون دلار برای برنامه‌های مشارکتی در زمینه دفاع موشکی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد. همچنین مجوز انتقال تجهیزاتی که برای مقابله به موقع اسرائیل با تهدید‌های راکتی لازم است، صادر شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز ضمن استقبال از این بسته کمک نظامی در توئیتی مدعی شد: «اسرائیل و جهان با چالش‌های امنیتی دشواری، بیش و پیش از همه ستیزه‌جویی ایران روبرو هستند. حمایت تزلزل‌ناپذیر آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود، یکی از ارکان رابطه قوی بین دو کشور است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها