تعداد بمب‌های ارسالی برای منتقدان ترامپ به ۱۰ رسید

کد خبر: 886395

اف‌بی‌آی اعلام کرد تاکنون ۱۰ بسته انفجاری را که برای شخصیت‌های شناخته‌شده آمریکایی ارسال شده بود، کشف و خنثی کرده است.

تعداد بمب‌های ارسالی برای منتقدان ترامپ به ۱۰ رسید

خبرگزاری فارس: روند ارسال بسته‌های انفجاری برای شخصیت‌های شناخته‌شده آمریکایی که از روز چهارشنبه آغاز شده، امروز هم ادامه یافته و آنطور که پلیس فدرال آمریکا می‌گوید، چند بسته تازه را پیش از رسیدن به مقصد کشف و خنثی کرده است.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی) امروز (پنج‌شنبه) تایید کرد که سه بسته تازه را که دو تای آن‌ها به آدرس «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دیگری برای «رابرت دنیرو» بازیگر معروف آمریکایی ارسال شده بود، شناسایی کرده است. با این حساب، تعداد این بسته‌ها که همگی حامل بمب‌های لوله‌ای مشابه بوده‌اند، به ۱۰ رسیده است.

دیروز هم بسته‌های انفجاری مشابهی به آدرس «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا، «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، «اریک هولدر» دادستان آمریکا در دولت اوباما، «جان برنان» رئیس سابق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) و «جورج سوروس» از سرمایه‌داران شناخته‌شده آمریکایی و «ماکسین واترز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده بود.

ویژگی مشترک تمام افرادی که از دیروز بسته انفجاری دریافت کرده‌اند، حضور آن‌ها در جبهه مقابل ترامپ است. در این فهرست گروهی از افراد از مقامات دولت سابق آمریکا هستند، سوروس از سوی ترامپ به حمایت مالی از معترضان به کاخ سفید متهم شده، دنیرو چند ماه پیش اظهارات تندی علیه ترامپ طرح کرد و واترز هم به انتقاد مداوم از ترامپ معروف است.

در بخشی از بیانیه امروز اف. بی. آی آمده است: «اف. بی. آی [کشف]سه بسته دیگر را، که از لحاظ ظاهری مشابه دیگر بسته‌ها [که پیشتر کشف شده‌اند]هستند، تایید کرده است. یکی از آن‌ها در نیویورک به آدرس "رابرت دنیرو" و دو تا هم در "دلاویر" به آدرس "جوزف بایدن" معاون رئیس‌جمهور سابق.»

ترامپ روز گذشته ارسال این بسته‌ها را محکوم کرد و گفت: جامعه آمریکا باید متهم باشد. با این حال، او ساعاتی بعد رسانه‌ها را به انتشار اخبار دروغ و تفرقه‌افکنی در جامعه متهم کرد و بار دیگر هم به دموکرات‌ها و هم به رسانه‌های آمریکایی حمله کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها