احتمال اعزام نیرو‌های ارتش آمریکا به مرز مکزیک

کد خبر: 886423

وزیر دفاع آمریکا قصد دارد دستور اعزام سربازان ارتش به مرز مشترک با مکزیک به منظور کمک رسانی به پلیس مرزی برای مقابله با هجوم مهاجران را صادر کند.

احتمال اعزام نیرو‌های ارتش آمریکا به مرز مکزیک

خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، یکی از مقامات آمریکا اعلام کرد جیمز ماتیس وزیر دفاع این کشور قرار است روز پنج شنبه دستور اعزام دستکم ۸۰۰ سرباز ارتش را به مرز‌های جنوبی صادر کند.

دستور اعزام این نیرو‌ها که برای یاری رسانی به پلیس مرزی برای مقابله با کاروان مهاجران آمریکای مرکزی صورت می‌گیرد، پس از آن اتفاق افتاد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ارتش را برای مبارزه با یک "وضعیت اضطراری ملی" فرا خوانده است.

اعزام نیرو‌های جدید برای پشتیبانی از گشت مرزی، شامل ارسال خودرو‌های نظامی، چادر و تجهیزات دیگر خواهد بود.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا ۲.۰۰۰ سرباز گارد ملی را به مرز مشترک با مکزیک اعزام کرده بود تا جلوی هجوم مهاجران ورودی از کشور‌های فقیر آمریکای مرکزی را بگیرد.

کاروانی متشکل از هزاران پناهجو از کشور‌های هندوراس، السالوادور و گواتمالا با ورود به مکزیک قصد مهاجرت به ایالات متحده را دارند. هدف اصلی مهاجران رهایی از خشونت، فقر و بیکاری در کشور‌های خود است.

قوانین آمریکا، استفاده از نیرو‌های ارتش را برای اجرای قوانین انتظامی علیه غیرنظامیان در خاک این کشور محدود و آن را منوط به مجوز کنگره کرده است. در عین حال، ارتش آمریکا مجاز است تا برای نیرو‌های پلیس و گشت مرزی خدمات پشتیبانی ارائه کند.

ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ وعده داده بود تا سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی را اتخاذ کند و در طول مرز‌های ایالات متحده با مکزیک، یک دیوار احداث کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها