موضع‌گیری جدید ترامپ درباره مسکو، پکن و پیونگ‎یانگ

کد خبر: 899266

رئیس جمهوری آمریکا درباره روسیه، چین و کره‌شمالی به موضع‌گیری پرداخت.

موضع‌گیری جدید ترامپ درباره مسکو، پکن و پیونگ‎یانگ

خبرگزاری مهر: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: حل و فصل موضوع کره شمالی هم برای چین و هم برای سایرین از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نوشت: من و رئیس جمهوری چین روابط شخصی قوی داریم. هر دو ما می‌توانیم تغییرات بسیار مثبتی را برای مردم هر دو کشور ایجاد کنیم؛ هم در عرصه تجارت و هم در زمینه‌های دیگر.

وی در ادامه افزود: مطمئنم که در آینده، من، رئیس جمهوری چین و به همراه پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره توقف واقعی رقابت تسلیحاتی که هم اکنون مهم و غیرقابل قبول شده است، مذاکراتی را آغاز خواهیم کرد. آمریکا در سال جاری ۷۱۶ میلیارد دلار هزینه کرده است؛ دیوانگی است.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش نیز در پیامی توئیتری اعلام کرده بود: چین با کاهش و حذف تعرفه واردات خودرو‌های آمریکایی موافقت کرد.

گفتنی است، ترامپ و شی جینگ پینگ همتای چینی وی در جریان دیداری در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین موافقت کردند که به منظور دستیابی به یک توافق تجاری، تا ۹۰ روز آینده از اعمال تعرفه‌های وارداتی بیشتر بر روی محصولات کشور مقابل اجتناب کنند.

بر اساس این توافق افزایش تعرفه‌ها از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را که قرار بود از اول ژانویه اعمال شود به طور موقت متوقف شده است.

در مقابل چین نیز پذیرفت که بخشی از محصولات کشاورزی، انرژی، صنعتی و ... را از آمریکا خریداری کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها