برونسون: می‌دانستم آمریکا زیر بار معاوضه گولن نمی‌رود

کد خبر: 901065

کشیش آمریکایی در خصوص اخبار مطرح شده پیرامون خواسته ترکیه برای معاوضه وی با رضا ضراب یا فتح الله گولن گفت: من می‌دانستم که آمریکا اینقدر راحت و ساده معاوضه نمی‌کند، زیرا الگوی بدی می‌شد.

برونسون: می‌دانستم آمریکا زیر بار معاوضه گولن نمی‌رود

خبرگزاری تسنیم: آندره برونسون کشیش آمریکایی که به اتهام ارتباط با جریان فتح الله گولن و پ. ک. ک. در ترکیه بازداشت شده و ۲ سال زندانی شده بود و اخیراً به آمریکا بازگشته است، در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال معاوضه خود با فتح الله گولن در آن ایام، اظهار داشت: آمریکا اینقدر راحت معاوضه نمی‌کند، زیرا الگوی بسیار بدی خواهد شد.

دادستانی ترکیه با ادعای جاسوسی برونسون، برای وی ۳۵ سال حکم زندان صادر کرد، اما پس از ۲ سال، دادگاه تجدید نظر رای به اتمام دوره محکومیت وی داد و برونسون پس از آزادی بلافاصله ترکیه را ترک کرده و به آمریکا رفت.

وی با اشاره به حضور ۲۵ ساله خود در ترکیه گفت: ۲۳ سال آن با میل و رغبت بود و ۲ سال آن در بازداشت گذشت.

این کشیش آمریکایی در خصوص اخبار مطرح شده پیرامون خواسته ترکیه برای معاوضه وی با رضا ضراب یا فتح الله گولن نیز اظهار داشت: من می‌دانستم که آمریکا اینقدر راحت و ساده معاوضه نمی‌کند، زیرا الگوی بدی می‌شد، اما جدای از این موارد، اگر به من باشد می‌گویم فتح الله گولن را به ترکیه بازگردانید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها