واکنش گراهام به خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه

کد خبر: 904848

عضو کمیته نیرو‌های مسلح سنای آمریکا گفت که خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه پیروزی بزرگی برای ایران و روسیه به شمار می‌آید.

واکنش گراهام به خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیته نیرو‌های مسلح سنای آمریکا گفت که خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه پیروزی بزرگی برای ایران و روسیه به شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیل، "لیندسی گراهام" سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی که عضو کمیته نیرو‌های مسلح سنا است به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه واکنش نشان داد.

وی این اقدام ترامپ را همانند اشتباه اوباما در خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق دانست.

گراهام در بیانیه‌ای عنوان کرد: پس از سفر به سوریه اوایل سال جاری میلادی، حدود ۲ هزار نیروی آمریکایی در آنجا مستقر بودند که برای منافع امنیت ملی ما حیاتی است. عقب نشینی آمریکا از سوریه در زمان کنونی پیروزی بزرگی برای داعش، ایران، بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) و روسیه خواهد بود. من نگران هستم که این اقدام پیامد‌های ویرانگری بر ملت ما، منطقه و سراسر جهان بگذارد.

پیشتر یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود که جدول زمانی برای خروج سربازان آمریکایی از سوریه احتمالا ۶۰ تا ۱۰۰ روز خواهد بود.

این در شرایطی است که کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا خروج نیرو‌های خود از سوریه را آغاز کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در حساب توئیتری خود نوشت دیگر دلیلی برای حضور نیرو‌های آمریکایی در سوریه وجود ندارد.

یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه خبر داد که ترامپ تصمیم به خروج از سوریه را با توجه به تمایلش که مدت‌هاست در ذهن دارد اتخاذ کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها