تماس مقام‌های ویژه آمریکا و کره جنوبی

کد خبر: 909492

مقام‌های آمریکا و کره جنوبی در گفت‌وگویی در زمینه آخرین تحولات شبه جزیره کره به ویژه سخنان شب سال نوی رهبر کره شمالی به تبادل نظر پرداختند.

تماس مقام‌های ویژه آمریکا و کره جنوبی

خبرگزاری فارس: نمایندگان ویژه دولت‌های آمریکا و کره جنوبی در امور خلع سلاح شبه جزیره کره چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی به ارزیابی آخرین سخنرانی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پرداختند.

به نوشته خبرگزاری چینی «شینهوا» وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که «لی دو هون» نماینده ویژه این کشور در زمینه مذاکرات صلح شبه جزیره و امور امنیتی به مدت ۳۰ دقیقه با «استفان بیگان» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.

بر اساس این گزارش، این دو مقام پیرامون سخنان رهبر کره شمالی در شب سال نوی میلادی در زمینه عزم پیونگ یانگ بر تکمیل خلع سلاح اتمی شبه جزیره و آمادگی وی برای ملاقات با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در هر زمان، گفتگو کردند.

این دو همچنین درباره آخرین تماس بین پیونگ یانگ و واشنگتن اطلاعاتی را به اشتراک گذاشتند و درباره پیگیری خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، برقراری صلح و نشست آتی بین گروه کاری سئول و واشنگتن رایزنی کردند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بامداد سه‌شنبه در نطقی تلویزیونی در کنایه‌ای در زمینه فشار‌های آمریکا به سئول، گفت که یک «یک قدرت خارجی» نباید مانعی برای صلح دو همسایه باشد.

رهبر کره شمالی سپس با هشدار به آمریکا گفت: «اگر واشنگتن به وعده‌هایی خود عمل نکند و از شکیبایی ما برداشت اشتباهی کند و تحریم‌ها را ادامه دهد، در آن صورت چاره‌ای جز یافتن مسیری جدید برای دفاع از منافع ملی نخواهیم داشت.»

سران آمریکا و کره شمالی خرداد سال جاری در سنگاپور برای نخستین بار دیدار و گفتگو کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها