آمریکا درصدد کاهش شمار نیرو‌های خود در سومالی است

کد خبر: 910456

دو مقام آمریکایی از احتمال کاهش شمار نظامیان آمریکایی در سومالی و کم شدن عملیات هوایی علیه تروریست‌ها خبر دادند

آمریکا درصدد کاهش شمار نیرو‌های خود در سومالی است

خبرگزاری فارس: بعد از تصمیم آمریکا در خصوص خروج کامل نظامیان خود از سوریه، اینک به نظر می‌رسد واشنگتن نیروهایش در سومالی را نیز کاهش می‌دهد.

وبگاه «آرمینا نیوز» شنبه بعد از ظهر نوشت که دو مقام آمریکایی به تازگی گفته‌اند واشنگتن قصد کاهش حضور نظامی در سومالی و در نتیجه کاستن از حملات هوایی خود علیه «الشباب» را دارد.

این دو مقام آمریکایی در گفتگو با شبکه خبری «ان. بی سی. نیوز» گفتند که واشنگتن قصد دارد شمار نیرو‌های خود را در سومالی کاهش دهد.

این دو آمریکایی که از مقام‌های حال حاضر و سابق این کشورند اظهار داشتند با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، شورشیان الشباب علیه دولت سومالی و کشور‌های همسایه تهدید محسوب شده و آمریکا را با خطر مستقیمی مواجه نمی‌کنند، در نتیجه واشنگتن تصمیم به کاهش شمار نظامیان خود در سومالی دارد.

در حالی که ارتش آمریکا به طور مستمر حملات هوایی علیه رهبران و عناصر گروه الشباب انجام می‌دهد، اما وزارت دفاع آمریکا هنوز در این زمینه اظهار نظری نکرده است.

سومالی، کشوری در شاخ آفریقا و پایتخت آن «موگادیشو» است. این کشور از سال ۱۹۹۱ گرفتار جنگ‌های داخلی است و الشباب، از معروف‌ترین گروه‌های تروریست این کشور در سال ۲۰۱۱ از موگادیشو رانده شد و بسیاری از پایگاه‌های خود را از دست داد، اما همچنان بر مناطق روستایی زیادی سیطره دارد.

سومالی به تازگی نماینده سازمان ملل متحد در این کشور را نیز «عنصر نامطلوب» خواند و او را اخراج کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها