هر ساختاری که اجازه می‌دهد افراد میلیاردر شوند، غیر اخلاقی است

کد خبر: 916536

یکی از سیاستمداران آمریکایی با انتقاد از اختلاف طبقاتی در کشورش، از ساختار حاکم بر این کشور که به افراد اجازه می‌دهد میلیاردر شوند، انتقاد کرد.

هر ساختاری که اجازه می‌دهد افراد میلیاردر شوند، غیر اخلاقی است

خبرگزاری فارس: «الکساندریا اوکازیو کورتس» فعال‌ سیاسی آمریکایی گفت که هر ساختار اقتصادی که به مردم اجازه می‌دهد میلیاردر شوند، غیر اخلاقی است. این در حالی است که وی انتقادها از حزب خود را رد می‌کند.

بنابر گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، این سیاستمدار حزب دموکرات با حضور در محله هارلم که فرهنگ آفریقایی در آنجا به شدت حاکم است، در مراسم بزرگداشت «مارتین لوتر کینگ» مصلح آفریقایی‌تبار گفت که میلیاردرها به خودی خود مشکل نیستند بلکه ساختاری که آنها را ایجاد کرده، مسئله است.

وی افزود: «من عمیقا اعتقاد دارم، ساختاری که اجازه می‌دهد میلیاردرها وجود داشته باشند.ساختار درستی نیست. آنهم در شرایطی که در بخش‌هایی از آلاباما، مردم چون به خدمات درمان عمومی دسترسی ندارند به قارچ پوستی مبتلا می‌شوند.»

اوکازیو کورتس همچنین گفت: «از دید من لزوما همه میلیاردرها غیر اخلافی رفتار نمی‌کنند. من نمی‌گویم کسی مانند «بیل گیتس» یا «وارنر بوفت» عملکردهای غیراخلاقی دارند و چنین باوری ندارم. من معتقدم اینکه بیشتر مردم کشور دستمزد کافی برای زندگی کسب نمی‌کنند، درست نیست. از دید من این غلط است که شما ۱۰۰ ساعت کار کنید و نتوانید غذای فرزندتان را تهیه کنید.»

این سیاستمدار ۲۹ ساله آمریکایی در طول مبارزات انتخابات کنگره در سال ۲۰۱۸، حداقل دستمزد فدرال ملی، مراقبت های بهداشتی جهانی را تأیید کرد.

مشکلات اقتصادی در آمریکا به ویژه اخیرا و در پی تعطیلی دولت آمریکا بیش از پیش نمود پیدا کرده است. چند ماه پیش، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد ه بود که دست کم ۴۰ میلیون شهروند آمریکایی در فقر زندگی می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها