بی‌اعتنایی ترامپ به ضرب‌الاجل کنگره برای پاسخگو کردن «بن سلمان»

کد خبر: 921301

رئیس‌جمهور آمریکا بایستی تا پایان روز پنجشنبه، نظر خود درباره نقش ولیعهد سعودی در ترور یک روزنامه‌نگار منتقد را اعلام کند، اما به نظر می‌رسد او این ضرب‌الاجل را رعایت نخواهد کرد.

بی‌اعتنایی ترامپ به ضرب‌الاجل کنگره برای پاسخگو کردن «بن سلمان»

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی کنگره برای اظهارنظر درباره مسئولیت «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را رعایت نخواهد کرد.

پایگاه المانیتور نوشته نشانه‌های موجود حاکی از آن نیستند که دولت ترامپ تحقیقات درباره قتل خاشقچی را تا ضرب‌الاجل پنجشنبه تکمیل خواهد کرد. یکی از کارکنان مجلس سنای آمریکا گفته قانونگذاران آمریکایی هم انتظاری ندارند که این کار انجام شود.

در عوض، نمایندگان هر دو شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) در تلاش هستند تلاش‌هایشان را برای پاسخگو کردن عربستان سعودی در پرونده‌های قتل خاشقچی و جنگ یمن مضاعف کنند.

امروز پنجشنبه اعضای دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۵ رأی موافق در برابر ۱۷ رأی مخالف به پیشبرد طرحی رأی دادند که خواستار قطع حمایت دولت آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی به یمن است.

«الیوت انگل»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استماع این کمیته گفت: «قتل شنیع جمال خاشقچی دنیا را شوکه کرد، اما ظاهراً دولت مشکلی با اینکه آن را پشت پرده قایم کرده و پیش برود، نداشت.»

وی، در ادامه سخنانش به گزارش افشاگرانه شبکه خبری سی‌ان‌ان اشاره کرده و افزود: «علاوه بر این، گزارش‌های جدید نشان می‌دهند سلاح‌هایی که ایالات متحده به سعودی‌ها و اماراتی‌ها فروخته اکنون به دستان تروریست‌های القاعده افتاده است.»

دولت آمریکا بعد از آنکه کنگره این کشور تحقیقات درباره ترور خاشقچی را کلید زد در اقدامی برای محافظت از بن‌سلمان در برابر انتقادها، ۱۷ مقام سعودی را تحریم کرد. نمایندگان ارشد مجلس سنا، در پی این اقدام از ترامپ خواستند درباره نقش بن سلمان در ترور خاشقچی تحقیق کند.

المانیتور نوشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال این رسانه در خصوص وضعیت تحقیقات درباره بن سلمان به تحریم ۱۷ مقام سعودی اشاره کرد.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «وزارت خارجه کماکان به دنبال یافتن تمامی واقعیت‌ها در این زمینه، رایزنی با کنگره و تلاش برای پاسخگو کردن افراد دخیل در مرگ خاشقچی است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها