کوهن: نگرانم ترامپ قدرت را مسالمت‌آمیز تحویل ندهد

کد خبر: 927353

وکیل سابق ترامپ در جلسه‌ای در کنگره آمریکا گفت: با توجه به شناختی که از رئیس‌جمهور آمریکا دارد، نگران است او در صورت شکست در انتخابات آتی قدرت را به صورت مسالمت‌آمیز تحویل ندهد.

کوهن: نگرانم ترامپ قدرت را مسالمت‌آمیز تحویل ندهد

خبرگزاری فارس: روز چهارشنبه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا جلسه‌ای با حضور «مایکل کوهن» وکیل سابق «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برگزار کرد که به صحنه جدل میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مورد روابط مخفیانه و پشت پرده‌های ستاد تبلیغاتی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ تبدیل شد.

کوهن که به جرم شهادت دروغ و فریبکاری دو ماه دیگر به زندان می‌رود، اکنون به یکی از مخالفان ترامپ بدل شده و روز چهارشنبه داوطلبانه در جلسه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شد تا آنچه در مورد ترامپ می‌داند، بیان کند.

او در این نشست در اظهاراتی جنجالی جزئیات تازه‌ای را از پشت پرده‌های ستاد انتخاباتی ترامپ، ویژگی‌های شخصیتی او و تخلف‌های مالی‌اش مطرح کرد. او مدعی شد ترامپ از تصمیم سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» برای انتشار متن ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» نامزد وقت دموکرات‌ها خبر داشته است. کوهن همچنین ادعا کرد که ترامپ همزمان با رقابت‌های انتخاباتی در روسیه فعالیت تجاری داشته و به دروغ اعلام کرده که هیچ رابطه تجاری‌ای با روسیه ندارد.

در این جلسه در حالی که دموکرات‌ها تلاش می‌کردند اطلاعات بیشتری در مورد ترامپ به دست آورده و کوهن را به طرح ادعا‌های تازه علیه رئیس‌جمهور آمریکا وادارند، جمهوری‌خواهان یکی پس از دیگری با اشاره به سابقه دروغگویی کوهن، سعی می‌کردند اعتبار وی را زیر سوال برده و ادعاهایش را بی‌اثر کنند.

در طول این جلسه که ۶ ساعت طول کشید، دموکرات‌ها که حالا کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار دادند، وعده دادند که به زودی جلسات مشابه دیگری هم برای روشن شدن تخلفات مالی احتمالی ترامپ برگزار کنند.

در پایان نشست، کوهن بیانیه‌ای قرائت کرد و مانند اظهاراتش در ابتدای جلسه، از اینکه به ترامپ وفادار بوده و حالا به دلیل مخفی کردن تخلفات او باید به زندان برود، ابراز پشیمانی کرد.

وکیل سابق ترامپ گفت: «وفاداری‌ام به ترامپ همه چیز را از من گرفت: شادی خانواده‌ام، دوستانم، مدرک حقوقم، سرزندگی‌ام، شرکتم، اعتبارم و به زودی آزادی‌ام.»

او که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ وکیل شخصی ترامپ بوده و در بسیاری از معاملات تجاری وی نقش داشته است، سپس مدعی شد: «با شناختی که از ترامپ دارم، نگرانم که اگر در سال ۲۰۲۰ در انتخابات شکست بخورد، قدرت به صورت مسالمت‌آمیز منتقل نشود.»

وی گفت: به همین دلیل بوده که تصمیم گرفته در کمیته حاضر شود و در مورد فعالیت‌های ترامپ شهادت دهد. او سپس ترامپ را خطاب قرار داد و به او توصیه کرد که رفتارهایش را تغییر داده و به جای منافع شخصی، منافع آمریکا را در اولویت قرار دهد.

جلسه روز چهارشنبه کمیته نظارت مجلس نمایندگان در حالی برگزار شد که «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده تحقیقات در مورد ادعای دخالت خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاکنون با ده‌ها نفر از جمله کوهن در مورد فعالیت‌های ترامپ مصاحبه کرده و قرار است احتمالا در بهار سال آینده نتیجه تحقیقات خود را منتشر کند.

از آنجا که استیضاح یک رئیس‌جمهور آمریکا اقدامی دشوار و زمان‌بر است، بسیاری از منتقدان و مخالفان ترامپ امیدوارند با اعلام اتهام علیه ترامپ و به واسطه فشار رسانه‌ای، او مانند «ریچارد نیکسون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا خود از سمتش کناره‌گیری کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها