توجیه جالب پمپئو درباره ارسال سلاح به عربستان!

کد خبر: 928897

وزیر خارجه آمریکا طی سخنرانی در ایالت «آیووا» بار دیگر به دفاع از تامین تسلیحاتی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن پرداخت.

توجیه جالب پمپئو درباره ارسال سلاح به عربستان!

باشگاه خبرنگاران جوان: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی سخنرانی در دبیرستانی در ایالت «آیووا» بار دیگر به دفاع از تامین تسلیحاتی ائتلاف متجاوز سعودی در یمن پرداخت و به توان موشکی انصارالله یمن اذعان کرد.

یکی از دانش‌آموزان دبیرستان «جانستون» از پمپئو پرسید: برای من سوال است که شما چگونه ارسال سلاح به عربستان سعودی را توجیه می‌کنید وقتی از تاثیر این سلاح‌ها بر شهروندان یمن، که از بمباران این کشور آسیب می‌بینند، آگاهید؟

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در پاسخ گفت: «این سوال بسیار پیچیده است. دلیلی که بخاطر آن ما به عربستان سعودی سلاح می‌فروشیم، بسیار ساده است. آن‌ها شریک مهم و استراتژیک آمریکا هستند. این کمک‌ها باعث می‌شود که همگان در این اتاق امن و ایمن باشند. این رابطه برای آمریکا کاملا حیاتی است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: «اما در مورد یمن، آنجا یک مکان پیچیده است. ایران سامانه‌های تسلیحاتی را در اختیار حوثی‌ها (انصارالله) قرار داده است، آن‌ها اکنون موشک‌هایی در اختیار دارند که می‌تواند در خاک عربستان فرود آید. نه آمریکا چنین چیزی را یک ثانیه تحمل نمی‌کند. اگر ایرانیان موشک‌هایی را در اختیار گروهی قرار می‌دهند که بتواند «دموین» مرکز ایالت آیووا آمریکا، را هدف قرار دهد، اطمینان دارم که شما از حکومت خواهید خواست در مقابل این موضوع بایستد و به همان روشی که حکومت عربستان آن را به عقب می‌راند، آن را به عقب براند».

پمپئو در ادامه اعلام کرد: «من در این مورد با سازمان ملل و مارتین گریفتس، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در ارتباط هستم. توافقی در این خصوص ۹۰ روز پیش در استکهلم صورت گرفت. آمریکا همراه انگلیس به طور کامل از این توافق حمایت می‌کند تا از طریق آن خشونت از بین برود و بتواند مناقشه بوجود آمده، جنگ داخلی در یمن، را حل و فصل نمایند».

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: «ما از پول شما مالیات دهندگان برای فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه به یمن بیش از هر کشور دیگری در دنیا، استفاده کردیم، سوای از عربستان که این کشور نیز کمک‌های مالی را فراهم کرده است. امروز در یمن خطر واقعی قحطی وجود دارد و علاوه بر جنگ و مناقشه یک بحران انسانی واقعی در آنجا در جریان است و اماراتی ها، سعودی ها، انگلیسی‌ها و ما آمریکایی‌ها مقادیر قابل توجهی از منابع را فراهم کردیم تا اطمینان یابیم کسانی که نیاز به خدمات پزشکی و نیز مواد غذایی دارند، به آن دسترسی پیدا کنند».

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای متن سخنرانی پمپئو در دبیرستان جانستون آیووا را منتشر کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها