پمپئو روسیه، چین و ایران را رقبای ناتو خواند

کد خبر: 934142

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روسیه، چین و ایران را رقبای ناتو معرفی کرد.

پمپئو روسیه، چین و ایران را رقبای ناتو خواند

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ­مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی در نشست وزرای خارجه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو ادعا کرد: ما از طریق این سازمان به صلح دست یافته ایم و باید به این راه ادامه دهیم.

پمپئو همچنین روسیه، چین و ایران را رقبای ناتو معرفی کرد و افزود: از طریق ناتو با تهدیدهای چین، روسیه و ایران مقابله کردیم.

او افزود: ائتلاف ناتو باید خود را برای مقابله با تهدیداتی مانند اقدامات تهاجمی فزاینده روسیه، رقابت استراتژیک چین و مهاجرت لجام گسیخته و کنترل نشده آماده کند.

پمپئو طی سخنانی به مناسبت گشایش نشست وزرای امور خارجه کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن با بیان این مطلب اعلام کرد: ما باید ائتلاف خود را برای مقابله با تهدیدات نوظهور ... چه این تهدید اقدامات تهاجمی روسیه باشد، چه مهاجرت لجام گسیخته و کنترل نشده، چه حملات سایبری، تهدیدات امنیت انرژی، رقابت‌های استراتژیک چین از جمله در بخش فناوری و اینترنت نسل پنجم و چه بسیاری مسائل دیگر کاملا آماده کنیم.

پمپئو با اشاره به لزوم حفظ وحدت و همبستگی برای مقابله با چالش‌های ناشی از قدرت‌های بزرگ اعم از روسیه، چین و ایران گفت: ائتلاف ناتو برای حرکت به سمت جلو در موقعیت خوبی قرار دارد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: همه کشور‌های عضو ناتو وظیفه دارند به شهروندان خود، ضرورت افزایش هزینه‌ها و بودجه دفاعی را توضیح دهند.

او در عین حال طرح استدلال‌های خسته کننده درباره مخالفت افکار عمومی با چنین هزینه‌هایی را مردود دانست.

گفتنی است وزیران امور خارجه کشور‌های عضو ناتو برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد تشکیل این ائتلاف در بحبوحه اختلافات میان اعضا بر سر مسائل تجاری و امنیتی در واشنگتن گرد هم آمده اند.

به اعتقاد تحلیلگران، تعمیق اختلافات با ترکیه بر سر تصمیم آنکارا برای خرید سامانه دفاع ضد هوایی روسیه و نیز تقاضای آمریکا از متحدان به ویژه آلمان برای افزایش هزینه‌های دفاعی خود بر این مذاکرات سایه افکنده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها