بولتون: کلینتون بود که مجاهدین خلق را از فهرست تروریستی خارج کرد

کد خبر: 938189

مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای گفت این هیلاری کلینتون بود که سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) را از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا خارج کرد.

بولتون: کلینتون بود که مجاهدین خلق را از فهرست تروریستی خارج کرد

خبرگزاری فارس: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز به نکته‌ای درباره گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد.

«کریس والاس» مجری فاکس نیوز از بولتون پرسید: ظریف در مصاحبه خود گفته که شما در سخنرانی که در جمع سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) که زمانی در لیست گروه‌های تروریستی بوده، داشتید درباره تغییر رژیم ایران صحبت کردید و گفتید که با آنها در سال 2019 که چهلمین سالگرد انقلاب ایران بود، سرنگونی رژیم ایران را جشن خواهید گرفت، اینجا یک سوال مطرح می‌شود، آیا این رژیم قابلیت تغییر رفتار دارد.

بولتون پیش از پاسخ به این سوال ابتدا به نکته‌ای درباره منافقین اشاره کرد و گفت: اجازه دهید درباره سازمان مجاهدین خلق چیزی را بگویم. آیا می‌دانید چه کسی سازمان مجاهدین خلق را از لیست سازمان‌های تروریستی خارج کرد. این اقدام را «هیلاری کلینتون» (وزیر امور خارجه اسبق آمریکا) انجام داده بود.

وی سپس به ادامه جواب مجری فاکس نیوز پرداخت.

بولتون: کلینتون بود که مجاهدین خلق را از فهرست تروریستی خارج کرد

«هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه اسبق آمریکا روز ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۱۲، رسماً گروهک منافقین را از فهرست سازمان‌های تروریستی این وزارتخانه خارج کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی فعلی آمریکا، «رودی جولیانی»، مشاور فعلی دولت ترامپ و «نیوت گینگریچ»، رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا از جمله مقام‌های آمریکایی بوده‌اند که در فهرست پرداختی‌های منافقین قرار داشته‌اند. شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» در مستندی که چندی پیش منتشر کرد به پرداخت دست‌کم ۱۸۰ هزار دلار به «جان بولتون» و مبالغ نامعلوم دیگر به «جولیانی» اشاره داشته است.

«بولتون از مجاهدین پول گرفته است»

مسئول مطبوعاتی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره اعتراف اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا توییتی منتشر کرد.

علیرضا میریوسفی نوشت: جان بولتون در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز اعتراف کرد که از گروه تروریستی مجاهدین خلق در قبال سخنرانی برایشان، دستمزد گرفته است.

بولتون: کلینتون بود که مجاهدین خلق را از فهرست تروریستی خارج کرد

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز یک‌شنبه در گفت‌وگویی اختصاصی با فاکس نیوز ساندی مدعی شد: یک سال می‌شود که با خروج از توافق هسته‌ای ایران، مشخص کردیم که هدفمان بازگشت به تحریم‌ها و تحت فشار گذاشتن نظام ایران است. این تحریم‌ها تأثیر به‌سزایی گذاشته‌اند. پایان یافتن معافیت‌های نفتی ایران نیز تأثیر بیشتری بر روند تحت فشار گذاشتن ایران خواهند گذاشت.

پیش از این، وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز تأکید کرد که اقدامات ترامپ بیش از هر چیز، این واقعیت را اثبات می‌کند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها