تهدیدهای نژادپرستانه باعث گریه نماینده مسلمان کنگره شد +فیلم

کد خبر: 942673

«رشیده طلیب» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در سخنانی و در حالی که متأثر شده بود، گفت که بارها تهدید به قتل شده است.

تهدیدهای نژادپرستانه باعث گریه نماینده مسلمان کنگره شد +فیلم

خبرگزاری فارس: «رشیده طلیب» نماینده فلسطینی‌الاصل کنگره آمریکا در جلسه کمیته فرعی «حفظ حقوق و آزادی‌های مدنی» به قرائت پیام‌های تهدیدآمیزی پرداخت که برای او از زمان انتخابش به عنوان نماینده کنگره، ارسال شده است.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، «رشیده طلیب» بخشی از نامه‌ای به خود را قرائت کرد که در آن ضمن ابراز شادمانی از حمله به مسجدی در نیوزیلند، فرد ارسال کننده نامه آرزو کرده بود که چنین حملاتی نیز علیه مسلمانان آمریکایی صورت گیرد.

در پیامی که وی در مقابل نمایندگان کنگره خواند آمده بود: «حمله به مسجد آغاز خوبی بود. ما از همه می‌خواهیم تا دعا کنیم و امیدوار باشیم تا این حمله در ایالات متحده نیز ادامه یابد. تنها مسلمان خوب، مسلمان مرده است.»

این نماینده ایالات میشیگان، سپس مسئولان دفتر تحقیقات فدرال و وزارت امنیت داخلی را که در این جلسه حضور داشتند مورد خطاب قرار داد و گفت: «آیا این برای توجه به مشکل تروریسم داخلی کافی نیست؟ آن‌ها مردم را به خاطر عقایدشان هدف قرار می‌دهند. معنای مسلمان خوب یعنی مسلمان مرده این است که من تهدید به قتل شده‌ام.»

«رشیده طلیب» در ادامه تأکید کرد که تعدادی از مسئولان وزارت دادگستری و امنیت داخلی و همچنین رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ نسخه‌های از این پیام‌های تهدید آمیز را که به دفتر وی در کنگره ارسال شده را دیده‌اند.

این نماینده زن مسلمان در حالی که این جملات را به زبان می‌آورد متأثر شد و گریه کرد و گفت: من مادر هستم، می‌خواهم به خانه‌ام پیش فرزندانم بروم.

دفتر تحقیقات فدرال در طی این جلسه استماع گفت که این تهدیدات را جدی گرفته و در خصوص آن تحقیق خواهد کرد.

«رشیده طلیب» تنها نماینده زن مسلمان کنگره نیست. «ایلهان عمر» نیز دیگر نماینده زن سومالیایی‌الاصل کنگره است که او نیز بارها از تهدیدات جانی علیه خود سخن گفته است. ایلهان عمر در 26 فروردین گذشته در بیانیه‌ای گفت : «از زمان توئیت عصر جمعه رئیس جمهور [در خصوص حادثه 11 سپتامبر] با افزایش تهدیدهای جانی مستقیم مواجه شده‌ام...» یک هفته پیش از این بیانیه یک مرد آمریکایی اهل نیویورک به اتهام تهدید به قتل ایلهان عمر بازداشت شده بود.

ایلهان عمر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها