کارتر: ریاست‌جمهوری ترامپ غیرقانونی است

کد خبر: 945356

یک از روسای جمهور اسبق آمریکا گفت که رئیس‌جمهور کنونی این کشور در انتخابات پیروز نشده و او را رئیس‌جمهور غیر قانونی خطاب کرد.

کارتر: ریاست‌جمهوری ترامپ غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا واقعا در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز نشده و به صورت غیرقانونی رئیس‌جمهور شده است.

خبرگزاری آلمان اعلام کرد که این سیاستمدار ۹۴ ساله دموکرات در جریان میزگردی در شهر «لیسبورگ» واقع در ایالت ویرجینا گفت که بدون حمایت روسیه، ترامپ قادر نبود که سمت ریاست‌جمهوری را کسب کند.

کارتر گفت: «من فکر می‌کنم با وجود اینکه مداخله (روسیه) هنوز ارزیابی نشده، اما تحقیقات کامل نشان خواهد داد که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ پیروز نشده است. او در انتخابات شکست خورد و به این دلیل رئیس‌جمهور شد که روس‌ها از وی حمایت کردند.»

زمانی که از کارتر پرسیده شد، آیا معتقد است که ترامپ رئیس‌جمهور غیرقانونی است؟ در پاسخ گفت: «طبق آنچه گفته‌ام و نمی‌توام از آن برگردم، با کمال میل می‌گویم که بله.»

پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا و به قدرت رسیدن ترامپ در کاخ سفید، اتهاماتی علیه روسیه مبنی بر مداخله در روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مطرح شد که البته مسکو بار‌ها این اتهامات را بی‌اساس خوانده و این ادعا‌ها را رد کرده است.

گزارش خلاصه شده «رابرت مولر» بازپرس ویژه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا چندی پیش منتشر شد.

این گزارش به این جمع‌بندی رسیده که اعضای تیم ترامپ با دولت روسیه تبانی نکرده‌اند. مولر علی‌رغم این، در این گزارش از ۱۰ اقدام توسط ترامپ نام برده که می‌توان آن‌ها را مصداق «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» دانست.

پس از آن دموکرات‌های کنگره با انتقاد از وزیر دادگستری به خاطر سانسور گزارش مولر خواستار انتشار گزارش کامل وی شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها