آمریکا این بار صنایع فولاد ایران را هدف گرفت

کد خبر: 966495

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود به نهادها و اشخاص در سراسر جهان هشدار داده در صورتی که دو محصول مهم مورد استفاده در صنایع فولاد را به ایران صادر کنند، ممکن است با تحریم مواجه شوند.

آمریکا این بار صنایع فولاد ایران را هدف گرفت

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای به نهادها یا افراد در سطح جهان هشدار داده در صورت انتقال یا صادرات دو ماده مهم به ایران که در صنایع فولادسازی کاربرد دارند، با تحریم مواجه خواهند شد.

به نوشته «وبگاه وزارت خارجه آمریکا»، «کک سوزنی» و «الکترود گرافیتی» در صنایع فولادسازی کاربرد دارند و اشخاصی که این مواد را به ایران انتقال داده یا صادر می‌کنند، تحریم خواهند شد.

الکترود گرافیتی، برای انتقال جریان بالای الکتریسیته به کوره‌های قوس الکتریکی جهت ذوب شارژ فلزی استفاده می‌شود و در کارخانه‌های فولاد سازی کاربرد دارد. کک سوزنی ماده‌ای جهت ساخت الکترود گرافیتی است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این زمینه اذعان شده است که واشنگتن سخت در تلاش است تا ایران را از درآمد صنایع فولاد محروم کند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود به خطوط کشتیرانی، صاحبان این خطوط و بنادری که ممکن است در این زمینه مورد استفاده قرار گیرند نیز هشدار داده است.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی «فشار حداکثری» سعی در احیای تحریم‌ها و تحت فشار گذاشتن ایران کرده و حتی با تحریم‌های تازه علیه خطوط کشتیرانی، صادرات دارو و اقلام غذایی به ایران را نیز ممنوع کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها