تشدید تدابیر امنیتی در شهرهای آمریکا

کد خبر: 969768

در پی اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی در بغداد، ایالات متحده تدابیر امنیتی را در شهرها و بناها و یادبودهای مشهور این کشور افزایش داده است.

تشدید تدابیر امنیتی در شهرهای آمریکا

خبرگزاری ایسنا: به نوشته روزنامه تلگراف، مقام‌های نیویورک، بوستون و لس آنجلس اعلام کرده‌اند که تدابیر امینتی را در پی ترور سردار سلیمانی تشدید کرده‌اند.

پلیس پارک‌های ملی آمریکا نیز اعلام کرده که در سراسر کشور نیروهایش را افزایش می‌دهد. هنوز مشخص نیست که آیا این تدابیر امنیتی شدید شامل استقرار نیروها برای بناهای یادبود لینکن و جفرسون و همچنین مجسمه آزادی و یادبود واشنگتن هم می‌شود یا خیر.

ایالت نیویورک و مقام‌های ارشد شهری گفته‌اند که تهدید مستقیم و معتبری علیه آنها وجود ندارد. اما بیل دو بلاسیو، شهردار نیویورک گفته، حمله و ترور سلیمانی احتمالا چالش‌های جدید و بسیار عمیقی را برای این شهر ایجاد می‌کند.

فرماندار نیویورک نیز نیروهای گارد ملی را به فرودگاه‌های شهر اعزام کرده و گفته که نیروهای مذکور در حال بررسی و گشت هستند و آژانس مسئول رسیدگی به مترو، اتوبوس و خطوط ریلی مسافری شهری هم تدابیر امنیتی را تشدید کرده است.

اداره پلیس بوستون نیز همانند مقام‌های شهری نیویورک گفته، با وجود آنکه هیچ تهدید معتبری وجود ندارد، اما گشت‌ها را برای حفاظت از شهر و مردم ساکن در بوستون و مسافران افزایش می‌دهد.

مقام‌های کالیفرنیا نیز گفته‌اند که آنها در حال انجام اقدامات ویژه هستند.

هشدار آمریکا به کشتی‌هایش در آبراه‌های خاورمیانه دولت آمریکا هشدار جدیدی را در مورد احتمال اقدام ایران علیه کشتی‌ها و شناورهای این کشور در خاورمیانه صادر کرده است.

به نقل از اسپوتنیک، دولت آمریکا هشدار جدیدی را در مورد آنچه «احتمال اقدام ایران علیه منافع دریایی ایالات متحده» خوانده برای کشتی‌هایی که در حال عبور از راه‌های دریایی خاورمیانه هستند، صادر کرده است.

اداره دریانوردی آمریکا تحت نظارت وزارت حمل و نقل این کشور در مورد «احتمال اقدام ایران علیه منافع دریایی ایالات متحده در منطقه خاورمیانه» هشدار صادر کرده است؛ این هشدار از ۶ ژانویه تا ۱۳ ژانویه معتبر است.

در پیام هشدار این اداره ادعا شده است: «تهدیدات چندگانه‌ای در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، دریای عرب، دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند گزارش شده است».

این پیام روشن نساخته است که این تهدیدات چه زمانی و دقیقاً در چه نقطه‌ای شناسایی شده‌اند.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابو مهدی المهندس، فرمانده الحشد الشعبی و تعدادی دیگر از مبارزان و فرماندهان جبهه مقاومت طی حمله تروریستی بامداد جمعه آمریکا به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

در پی این اقدام تروریستی، جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی را تهدید به انتقام کرد.

سرتیپ حسین دهقان، مشاور نظامی رهبر انقلاب، دو روز پیش در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان ان گفت که پاسخ ایران به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی مطمئناً پاسخی نظامی علیه مواضع نظامی خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها