پامپئو: ترور ژنرال سلیمانی اقدامی در راستای راهبردهای آمریکا بود

کد خبر: 969807

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامی در راستای راهبردهای دولت آمریکا در قبال ایران بوده است.

پامپئو: ترور ژنرال سلیمانی اقدامی در راستای راهبردهای آمریکا بود

خبرگزاری تسنیم: به نقل از واشنگتن‌پست، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامی در راستای راهبردهای دولت آمریکا برای آنچه «مقابله با تهدیدها و رفتارهای شرورانه ایران» خواند، بوده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تهدید اخیر دونالد ترامپ علیه بناهای تاریخی و فرهنگی ایران مدعی شد: «من روز یکشنبه گفتم و با هم تکرار می‌کنم که همه اهداف [حمله] بازبینی می‌شوند و هر اقدامی که قرار باشد انجام شود، در چارچوب قوانین بین‌المللی خواهد بود. من روی این پروژه کار کرده‌ام و کاملاً درباره‌ آن مطمئن هستم.»

پامپئو سپس در خصوص برنامه هسته‌ای ایران که مقامات آمریکایی بدون هیچ مستندات و شواهدی ادعا می‌کنند تلاشی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است، مدعی شد: «من اظهارنظر درباره اینکه ایران چه مدت تا دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله دارد را به مقامات اطلاعاتی واگذار می‌کنم، اما رئیس‌جمهور ترامپ واضح‌تر از این نمی‌تواند بگوید که ما هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهیم.»

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا ترور سردار سلیمانی نیز بخشی از «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران بوده است، اظهار داشت: «کارزار فشار حداکثری از مؤلفه‌های اقتصادی،‌ دیپلماتیک و نظامی تشکیل شده است. اما ترور [سردار] سلیمانی هشداری به ایران بود که بداند نباید جان آمریکایی‌ها را به خطر بیندازد. راهبرد ما این بود که جان آمریکایی‌ها را نجات دهیم. من کاملاً از این قضیه مطمئن هستم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها