نقش محوری انگلیس در هماهنگ کردن کشور‌های عربی علیه ایران

کد خبر: 974271

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد انگلیس یک شریک محوری در تسهیل همکاری میان کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی علیه ایران بودهاست.

نقش محوری انگلیس در هماهنگ کردن کشور‌های عربی علیه ایران

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از آسوشیتدپرس، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، ضمن حضور در اندیشکده «پالسی اکسچنج» در لندن، اعلام کرد انگلیس نقشی محوری در تسهیل روند همکاری‌ها میان کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی علیه ایران داشته است.

او در بخشی از اظهاراتش گفت: وقتی رئیس جمهور آمریکا پس از مرگ (به شهادت رساندن سردار سپهبد) قاسم سلیمانی، نکاتی را (در کاخ سفید) بیان کرد، به دلایلی کاملاً عامدانه در همان نخستین جمله‌ای که بیان کرد، گفت ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه درباره همکاری ضدایرانی این کشور با دیگر کشورها گفت: عناصر مهمِ دیگری نیز وجود دارند که ما (آمریکا و انگلیس) درباره آن‌ها با یکدیگر همکاری‌های بسیار نزدیکی داریم. همکاری میان کشور‌های (عربیِ حاشیه) خلیج (فارس) و اسرائیل درباره این پرونده، بسیار مهم بوده است. انگلیس یک شریک محوری در تسهیل آن (همکاری میان کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با اسرائیل علیه ایران) و محقق ساختن آن بوده است.

پمپئو پیش از این هم در کنفرانس خبری مشترک با دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس، در ادعایی بی‌اساس ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها