اسپر: واشنگتن کاملا از گوایدو حمایت می‌کند

کد خبر: 975741

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع کلمبیا گفت که واشنگتن کاملا از رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا حمایت می‌کند.

اسپر: واشنگتن کاملا از گوایدو حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا شامگاه جمعه در کنفرانس خبری مشترک با «کارلوس هولمز» وزیر دفاع کلمبیا مدعی شد که یکی از موضوعات کلیدی در زمینه امنیت مشترک ما ایجاد راه حل برای بحران ونزوئلا است که در آنجا رژیم مادورو در حال نقض حقوق مردم خود است.

وی افزود:«ما خواستار انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ونزوئلا هستیم و کلمبیا در این زمینه نقش فعالی داشته است.»

اسپر در بخشی از سخنانش درباره تسلیحات هسته‌ای آمریکا گفت که این تسلیحات با هدف بازدارندگی از وقوع درگیری است تا واشنگتن گزینه‌های متعددی برای مقابله با هر کشوری داشته باشد.

اسپر در پاسخ به سوالی درباره دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «خوان گوایدو» رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا گفت که واشنگتن کاملا از گوایدو حمایت خواهد کرد و در این دیدار درباره موضوعات گسترده‌ و گام‌های احتمالی بعدی صحبت شد و در حال حاضر نمی‌توان درباره گام بعدی آمریکا درباره ونزوئلا صحبت کرد.

آمریکا از سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی گوایدو را به عنوان «رئیس‌جمهور ونزوئلا» رسمیت شناخته و از آن زمان در حال اعمال انواع فشارهای اقتصادی، سیاسی و تهدیدهای نظامی علیه دولت قانونی «نیکلاس مادورو» بوده است (جزئیات بیشتر).

رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا بامداد چهارشنبه نیز در سخنرانی سالیانه رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره حضور یافت و مورد استقبال جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها قرار گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها