تلاش کاخ سفید برای کنترل خبر رسانی درباره کرونا در آمریکا/تحلیل گاردین از هراس کرونایی«شهروندان آمریکا»

کد خبر: 980458

یک مقام سابق کاخ سفید در چندین پیام توئیتری نوشت: کاخ سفید مقامات بهداشت آمریکا را از انتشار هرگونه اطلاعات درباره ویروس کرونا که به تایید معاون ترامپ نرسیده باشد، ممنوع کرده است.

تلاش کاخ سفید برای کنترل خبر رسانی درباره کرونا در آمریکا/تحلیل گاردین از هراس کرونایی«شهروندان آمریکا»

خبرگزاری تسنیم: والتر شوئب، رئیس دفتر سابق ملاحظات اخلاقی دولت آمریکا در چندین پیام توئیتری نوشت: کاخ سفید مقامات بهداشت آمریکا را از انتشار هرگونه اطلاعات درباره ویروس کرونا که به تایید معاون ترامپ نرسیده باشد، ممنوع کرده است. کسانی که از این ممنوعیت تخلف کنند مشمول جریمه سنگین چند ده سال انفصال از خدمت حرفه ای در بخش های عمومی و قطع بیمه سلامت خواهند شد.

وی در پیام دیگر خود با بازنشر توئیتی از یک خبرنگار آمریکایی که نوشته بود مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا از افشای تعداد آمریکایی های آزمایش مثبت به ویروس کرونا را متوقف کرده است، نوشت: فساد پیامدهایی دارد.

شوئب در توئیت دیگر خود نوشت: این تلاش ها توسط ترامپ بخشی از جنگ گسترده تر او برای خدمات مدنی است. حمایت از خدمات مدنی از جمله برنامه مدیریت کار، مردم را از سیاسی کردن خدمات مدنی محافظت می کند. اما ترامپ می خواهد که مقامات فقط به او وفادار باشند و نه به قانون اساسی.

گاردین: "شهروندان آمریکا" به‌دلیل سطح بهداشت حق دارند از کرونا در هراس باشند! طبق گفته کارشناسان بهداشت آمریکا نیمی از پرستاران از وجود تجهیزات بهداشتی مناسب و کافی مطمئن نیستند؛ "گاردین" دراین‌باره نوشت: "کارشناسان بهداشت آمریکا اعتقاد دارند با توجه به وضعیت بهداشت و امکانات، شهروندان آمریکا حق دارند از کرونا در هراس باشند."

هراس نسبت به ویروس کرونا در آمریکا به‌روشهای افراطی بروز کرده است؛ بازار سهام آمریکا به‌طور گسترده‌ای در حال نوسان است و در فروشگاه‌های آمریکا، مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی در دسترس نیست و خیابان‌های محله چینی‌ها در آمریکا خالی شده است.

اما هراس بزرگتر، وضعیت بهداشت و امکانات موجود برای رسیدگی به مبتلایان است که باعث شده مردم این کشور با ترس مواجه شوند.

پایگاه خبری "گاردین" در گزارشی نوشت، کارشناسان بهداشت آمریکا اعتقاد دارند که "با توجه به وضعیت بهداشت و امکانات، شهروندان آمریکا حق دارند که در هراس باشند."

کارشناسان آمریکایی از عدم هماهنگی بین سیستم بهداشت آمریکا و مردم سخن گفتند؛ کارشناسان می‌گویند عدم آموزش و هماهنگی نگران‌کننده‌ای وجود دارد و این سیستم به‌طور کلی نیاز دارد تا بتواند ارتباط مؤثرتری برقرار کند.

"مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا" (CDC) دستورالعمل‌هایی را برای بیمارستان‌ها و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی منتشر کرده است تا از شیوع هر بیماری عفونی دستگاه تنفسی‌، از جمله کروناویروس جلوگیری کند اما به‌گفته برخی از پرستاران و پزشکان آمریکایی، آموزش و اطلاع‌رسانی به‌موقع انجام نشده است.

با بررسی و پرسش از 1000 پرستار در بیمارستان‌های ایالت "کالیرفرنیا" مشخص شد که 47 درصد از پرستاران مطمئن نیستند که بیمارستان آنها برنامه‌ای برای جداسازی بیماران مبتلا به کروناویروس داشته باشد!

تقریباً نیمی از پرستاران از وجود تجهیزات بهداشتی مناسب و کافی مانند ماسک و ژل ضدعفونی برای محافظت از کارکنان در صورت افزایش سریع موارد مطمئن نبودند.

"کاترین کندی" پرستار کالیفرنیایی و دبیر انجمن پرستاران کالیفرنیا در این باره گفت: «بسیاری از بیمارستان‌ها اظهار داشتند که آنها برنامه‌ای برای پیشگیری دارند‌ اما این طرح هرگز به پرستاران منتقل نشده است؛ اطمینان از اینکه پرستاران از وسایل محافظت‌کننده مناسب برای برخورد با بیماران مبتلا به کرونا ویروس برخوردار هستند، مهمترین دغدغه است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها