چراغ سبز ترامپ به ارتش آمریکا برای واکنش به حمله«التاجی»

کد خبر: 982208

رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه مجوزِ اقدام تلافی جویانه علیه حمله راکتی شامگاه چهارشنبه به پایگاه التاجی عراق را صادر کرد.

چراغ سبز ترامپ به ارتش آمریکا برای واکنش به حمله«التاجی»

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، در پی حمله راکتی شب گذشته به پایگاه نظامی التاجی عراق و کشته شدن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی، وزارت دفاع آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور به ارتش آمریکا مجوز واکنش در برابر حمله راکتی چهارشنبه شب به پایگاه التاجی را داده است.

این در حالی است که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا و ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور تاکنون از مقصر دانستن «کتائب حزب الله» گروه مورد حمایت ایران یا ذکر نام هر گروه شبه نظامی دیگر خودداری کرده اند.

در همین ارتباط، اسپر به خبرنگاران گفت: «من با رئیس جمهور صحبت کرده ام. وی به من مجوز داده است تا آنچه را که ضروری و مطابق با رهنمودهای اوست، انجام دهیم».

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا واکنش آمریکا شامل حمله به مناطقی در داخل ایران خواهد بود، گفت که حمله به شبه نظامیان در اولویت است.

این فرمانده پنتاگون در ادامه افزود: «من نمی خواهم هیچ گزینه ای را از روی میز بردارم، اما ما بر گروه- گروههایی- متمرکز هستیم که باور داریم در این حمله دست داشته اند».

گفتنی است که رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت که «کاملاً مشخص نشد که ایران [مسئول این حمله] بود» و با خودداری از اظهارنظر درباره اقدام احتمالی آمریکا گفت: «خواهیم دید که این واکنش چیست».

شایان ذکر است که آمریکا بارها هشدار داده که کشتن شهروندان آمریکایی در خارج از مرزهای این کشور خط قرمزی است که واکنش واشنگتن را در پی خواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها