تعداد مبتلایان به کرونا در ۴۹ ایالت آمریکا به ۲۳۴۰ نفر رسید

کد خبر: 982555

رسانه‌های آمریکایی روز شنبه گزارش دادند که کرونا در 49 ایالت این کشور شیوع یافته و دستکم 2340 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در ۴۹ ایالت آمریکا به ۲۳۴۰ نفر رسید

خبرگزاری فارس: کرونا در ۴۹ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا شیوع یافته و تنها روز شنبه ابتلای ۹۳ نفر دیگر به ویروس کرونا در آمریکا مثبت اعلام شد تا شمار مبتلایان به این در آمریکا به ۲۳۴۰ نفر برسد.

از سوی دیگر، روزنامه «نیویورک تایمز» امروز از مرگ یک پیرزن ۸۲ ساله در منهتن نیویورک به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. شمار قربانیان این ویروس در آمریکا اکنون به ۵۰ نفر رسیده است.

همچنین شرکت اپل آمریکا اعلام کرد تمامی فروشگاه‌های خود در سرتاسر جهان را به جز چین می‌بندد و پنتاگون نیز خبر داد با هدف جلوگیری از شیوع کرونا،‌ درهای پنتاگون را از روز یکشنبه خواهد بست.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در آمریکا وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد. (جزئیات بیشتر)

با اعلام این وضعیت، مسیر استفاده از ۵۰ میلیارد دلار بودجه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا باز خواهد شد.

ترامپ در روزهای آغاز بحران شیوع کرونا در آمریکا تلاش کرد آن را کوچک‌نمایی کند و به همین سبب به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. پنهان‌کاری دولت او هم از جمله دیگر عواملی است که انتقادها علیه او را شدت بخشیده است.

پیش از این گزارش شده بود کاخ سفید به مقام‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت آمریکا دستور داده جلساتی که درباره ویروس «کرونا» برگزار می‌شود را محرمانه تلقی کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها