ترامپ: ارتش ما کسی را به کرونا مبتلا نکرده است

کد خبر: 983270

رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه در جمع خبرنگاران به موضع‌گیری چین مبنی بر اینکه ارتش آمریکا عامل انتقال ویروس کرونا به چین بوده است واکنش نشان داد.

ترامپ: ارتش ما کسی را به کرونا مبتلا نکرده است

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه به موضع‌گیری چین درباره اینکه ممکن است آمریکا عامل انتقال ویروس «کرونای جدید» به شهر «ووهان» برده باشد واکنش نشان داد.

دولت چین پنج‌شنبه گذشته از آمریکا خواسته بود در مورد سابقه ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» بر اثر ویروس کرونای جدید در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف‌سازی کند.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشت: «شروع [ابتلای]بیمار صفر (اولین مورد ابتلا) در ایالات متحده چه زمان بوده است؟ چه تعداد مبتلا شده‌اند؟ نام بیمارستان‌ها چیست؟»

وی افزود: «شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به "ووهان" برده است. شفاف باشید! داده‌های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.»

او در مورد احتمال انتقال ویروس توسط ارتش آمریکا به ووهان که فعلا نقطه اولیه انتشار ویروس کرونا شناخته می‌شود، توضیحی نداد، اما در روز‌های گذشته مقام‌های چینی در مورد اینکه این شهر واقعا کانون اولیه شیوع ویروس بوده، ابراز تردید کرده‌اند.

ترامپ سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری به این موضع‌گیری چین واکنش نشان داد و گفت: «من از اینکه چین می‌گوید ارتش ما آن [ویروس]را به آن‌ها منتقل کرده خشنود نیستم. ارتش ما آن را به کسی نداده است.»

ترامپ در ادامه از اینکه به جای گفتن نام اصلی ویروس به آن «ویروس چین» یا «ویروس ووهان» می‌گوید دفاع کرد. چین پیش از این از دولت آمریکا بابت استفاده از این عبارات انتقاد کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت «چین در حال مطرح کردن اطلاعاتی است که غلط است و می‌گوید ارتش ما این ویروس را به آن‌ها داده است. این غلط است؛ من هم به جای اینکه بحث کنم باید جایی که این ویروس از آن آمده است را بگویم. از چین آمده است بنابراین فکر می‌کنم عبارت دقیقی است.»

ترامپ در پاسخ به این سوال که استفاده از این عبارت باعث برچسب‌زنی به دیگران می‌شود گفت: «اینطور فکر نمی‌کنم. فکر می‌کنیم اینکه گفته شود ارتش ما این ویروس را به آن‌ها داد باعث برچسب‌زنی می‌شود.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها