آمریکا ۷ شرکت را به دلیل نقض تحریم‌های یکجانبه علیه ایران تحریم کرد

کد خبر: 983407

وزارت امور خارجه آمریکا از تحریم ۷ شرکت به دلیل نقض تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه ایران خبر داد.

آمریکا ۷ شرکت را به دلیل نقض تحریم‌های یکجانبه علیه ایران تحریم کرد

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که 7 شرکت را به دلیل نقض تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه صنعت پتروشیمی ایران، هدف تحریم‌های جدید دولت آمریکا قرار گرفته‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا دیروز سه‌شنبه نیز 9 شرکت مستقر در آفریقای جنوبی، هنگ‌کنگ و چین و همچنین 3 فرد ایرانی را به‌دلیل مشارکت در معاملات مهم برای خرید محصولات پتروشیمی از ایران تحریم کرده بود.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه سال 97 تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر خود پیش‌بینی کرده‌اند که با تخلیه شدن اثر تحریم‌ها، روند نزولی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی پایان خواهد یافت.

چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید کرده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده است و آمریکا گزینه‌های زیادی برای اعمال تحریم‌های بیشتر در اختیار ندارد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران حتی در روزهای اوج تحریم‌ها نیز بارها تأکید کردند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی را که به پیمان‌های قبلی خود پایبند نبوده است نخواهد پذیرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها