جهش کرونا در قاره آمریکا/ثبت اولین مورد فوتی کرونا در روسیه

کد خبر: 983520

کشور‌های واقع در قاره آمریکا از افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها ناشی از ویروس کرونای جدید خبر می‌دهند.

جهش کرونا در قاره آمریکا/ثبت اولین مورد فوتی کرونا در روسیه

خبرگزاری فارس: آمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونای جدید در قاره آمریکا نیز با افزایش مواجه شده به طوری که کاستاریکا، مکزیک، هندوراس، پاناما و برزیل از افزایش شمار آمار‌ها به این ویروس خبر می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت بهداشت کاستاریکا، کشور واقع در آمریکای مرکزی روز چهارشنبه اولین مورد از مرگ ناشی از ویروس کرونای جدید را در این کشور اعلام کرد. این فرد یک پیرمرد ۸۷ ساله بود که در بیمارستانی در این کشور درگذشت.

رئیس جمهور کاستاریکا نیز در پی این حادثه، خواستار افزایش همبستگی در این کشور برای مقابله با کرونا شد.

دولت مکزیک، کشور واقع در آمریکای شمالی نیز روز چهارشنبه از اولین مورد فوتی در این کشور بابت ویروس کرونای جدید خبر داد. وزارت بهداشت مکزیک در این زمینه اعلام کرد فرد فوت شده یک بیمار دیابتی بوده است.

در کشور برزیل واقع در آمریکای جنوبی نیز بر اساس آمار‌های رسمی، تا کنون ۳۶۷ نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد نیز یک نفر جان خود را از دست داده است.

برزیل بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در کشور‌های آمریکای لاتین دارد. این کشور اخیرا مرز‌های خود با ونزوئلا را مسدود کرد و تنها مسیر انتقال کالا میان دو کشور باز است.

پاناما دیگر کشور واقع در آمریکای مرکزی نیز از ثبت صد و نهمین مورد کرونا در کشورش در روز چهارشنبه خبر داد و اعلام کرد آمار مبتلایان به این بیماری تنها ظرف یک روز ۸۶ مورد افزایش داشته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دولت هندوراس دیگر کشور واقع در آمریکای مرکزی نیز اعلام کرده که تاکنون ۱۲ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در روز‌های گذشته در پیامی خطاب به کشور‌های جهان درباره ویروس کرونا، خواستار اتحاد همگان برای غلبه بر این ویروس شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخشی از این پیام، کرونا را دشمن مشترک ملل جهان برشمرد و گفت، باید علیه این ویروس اعلام جنگ کنیم و این به معنای اتحاد کشور‌ها در این زمینه است.

نخستین مورد فوتی ناشی از کرونا در روسیه ثبت شد

تهران- ایرنا- یک زن ۷۹ ساله روسی پس از قرنطینه و انجام اقدامات درمانی بر روی او، بر اثر کرونا در روسیه در گذشت. این نخستین مورد فوتی ناشی از کرونا در روسیه است.

بر اساس آخرین اطلاعات، در روسیه به عنوان پهناورترین کشور جهان، تاکنون ۱۴۷ نفر نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. نخستین مورد فوتی ناشی از این بیماری نیز امروز در روسیه ثبت شد.

آمار ابتلا به کرونا در روسیه رو به افزایش است.

روسیه ورود خارجی‌ها به این کشور را ممنوع کرده و در تازه‌ترین تدبیر دولت مسکو، روز گذشته اعلام شد که مدارس روسیه به مدت سه هفته تعطیل خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، وانگ یی وزیر امور خارجه چین اعلام کرد کشورش مایل است تا همکاری با روسیه را برای مقابله با ویروس کرونا تقویت کند و در این زمینه آماده ارسال دارو تجهیزات پزشکی و بهداشتی به مسکو است.

وانگ یی روز پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود ضمن تشکر از روسیه در حمایت از چین هنگام شیوع ویروس کرونا افزود: پکن علاقه‌مند به تقویت و توسعه همکاری‌ها با مسکو در مورد کنترل بیماری ناشی از ویروس کرونا است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها