مشکل بزرگ آمریکا در فعالیت مجدد اقتصادی

کد خبر: 988451

یک نشریه آمریکایی در مطلبی نوشت، در حالی «دونالد ترامپ» وعده از سرگیری فعالیت اقتصادی مجدد را می‌دهد که ایالات متحده با کمبود امکانات آزمایشگاهی کافی در برهه شیوع ویروس کرونا مواجه است.

مشکل بزرگ آمریکا در فعالیت مجدد اقتصادی

خبرگزاری فارس: یک نشریه آمریکایی روز شنبه به مشکل این کشور در زمینه بازگشایی بخشهای اقتصادی پرداخت و نوشت، در حالی که رئیس جمهور این کشور وعده از سرگیری فعالیت اقتصادی مجدد را می‌دهد، ایالات متحده با کمبود امکانات آزمایشگاهی لازم در برهه شیوع ویروس کرونا مواجه است.

وبگاه «وایس» در مطلبی در این زمینه نوشت، این که آمریکا بتواند به راحتی اقتصاد کشور را در یک ماه مجددا راه اندازی کند نیاز به افزایش سه برابری میزان آزمایش ابتلای به ویروس کرونا دارد. طبق اعلام پروژه ردیابی بیماری «کووید-19»، در ایالات متحده در حال حاضر تقریبا 150 هزار نفر روزانه برای تشخیص ابتلا به بیماری کویید-19 آزمایش می‌شوند، اما هنوز این آزمایش‌ها در قیاس با سایر کشورها بسیار ناچیز است و در هیچ مکانی در آمریکا نزدیک به 500 تا 700 هزار آزمایش روزانه انجام نشده است. اینک محققان «دانشگاه هاروارد» می‌گویند اگر ایالات متحده امیدوار است تا اواسط ماه مه (اردیبهشت) مجددا فعالیت اقتصادی خود را از سرگیرد، این میزان آزمایش باید انجام شود.

به نوشته این نشریه، با توجه به آمارهای سازمان جهانی بهداشت، بسیاری از مبتلایان به این بیماری در آمریکا هنوز آزمایش نشده‌اند. این در حالی است که با وجود این هشدارها «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته بارها اول ماه مه را به عنوان تاریخ آغاز فعالیت اقتصادی مجدد برخی از ایالتها اعلام کرده است.

فرماندار ایالت نیویورک در واکنش به انتقادهای رئیس جمهور آمریکا از خود گفت که ترامپ باید از خواب بلند شده و به جای تلویزیون دیدن به سر کار بیاید. «آندرو کوومو» فرماندار ایالت نیویورک از نحوه واکنش دونالد ترامپ به بحران ویروس کرونا به شدت انتقاد کرد.

آمریکا در حال حاضر با بیش از 700 هزار مبتلا به ویروس کرونا، بیش از 31 درصد از کل مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را داراست و فرماندار ایالت کالیفرنیا چندی پیش گفته بود واکنش دیر هنگام واشنگتن، باعث بروز فاجعه شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا شده است.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز شنبه شب به وقت تهران در توییتی نوشت،کلید بازگشایی و از سرگیری فعالیتهای اقتصادی انجام آزمایش کروناست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها