جدال لفظی پمپئو با خبرنگاران درباره منشا ویروس کرونا

کد خبر: 993091

وزیر امور خارجه آمریکا به خاطر اظهارنظر‌های متناقض خود درباره منشأ ویروس کووید- ۱۹ توسط از سوی خبرنگاران به چالش کشیده شد.

جدال لفظی پمپئو با خبرنگاران درباره منشا ویروس کرونا

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به خاطر اظهارنظر‌های متناقض خود درباره منشأ ویروس کووید- ۱۹ از سوی دو خبرنگار به چالش کشیده شد؛ اما همچنان اصرار کرد که اظهارنظرهایش در مورد منشأ کرونا متناقض نبوده اند.

پمپئو ظرف یک هفته دو اظهارنظر متناقض درباره منشأ ویروس کرونا داشته است. وی هفته گذشته گفته بود مطمئن نیست منشأ ویروس کرونا شهر ووهان چین باشد، اما روز یکشنبه، با قاطعیت گفت منشأ ویروس کرونا آزمایشگاهی در شهر ووهان چین است.

خبرنگاران در نشست خبری، او را به خاطر این اظهارنظر‌های متناقض به چالش کشیدند، اما او زیر بار نرفت و همچنان اصرار داشت که این دو گفته او متناقض نیستند.

مایک پمپئو ضمن قطع اظهارات یک خبرنگار درباره تناقض گویی وزیر خارجه آمریکا، گفت: همه این اظهارنظر‌ها با یکدیگر سازگار هستند. شما تمام عمر خود را صرف این کرده اید که میان مقامات ارشد آمریکایی اختلاف اندازید! این درست نیست! همه اظهارنظر‌ها در مورد منشأ ویروس کرونا با یکدیگر تطابق و سازگاری دارند. اگر همه این اظهارنظر‌ها را کنار هم قرار دهید هیچ تناقضی نمی‌بینید! همه ما سعی داریم پاسخی درست را به این سوال پیدا کنیم. همه ما سعی داریم شفاف باشیم. میزان قاطعیت در هر کشوری متفاوت است و این امر نامتعارفی نیست. میزان اطمینان افراد متفاوت است. همه ما واقعیت را می‌دانیم. واقعیت این است که منشأ ویروس کرونا شهر ووهان چین است. همه ما به این وضعیت نگاه می‌کنیم و می‌گوییم چه کسی می‌تواند پاسخ این سوال که منشأ ویروس کجاست را بدهد. ما همه می‌دانیم که چه کسی می‌تواند این قفل را باز کند. همه مقامات، خواه دکتر فائوچی و خواه ژنرال میلر یا خود من یا رئیس جمهور، می‌دانیم که چگونه می‌توان پاسخ این سوال را پیدا کرد. تمرکز همه ما باید این مسئله باشد.

پمپئو در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که درباره درخواست مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها برای دسترسی به اطلاعات در شهر ووهان پرسیده بود، گفت: ما درخواست‌های رسمی زیادی مطرح کرده ایم و به این کار ادامه می‌دهیم تا به اطلاعات دسترسی پیدا کنیم.

خبرنگار دیگری در این نشست خبری پرسید: شما طی هفته گذشته در چندین مصاحبه گفتید که نمی‌دانید آیا این ویروس از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین بیرون آمده یا خیر. اما روز یکشنبه شما گفتید شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این ویروس از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین بیرون آمده است. آیا اطلاعات در پایان هفته ناگهان تغییر کرد؟

پمپئو در پاسخ به این خبرنگار گفت: هر دو اظهارنظر درست و سازگار است. من سیزده بار به این سوال پاسخ داده ام. خوشحال می‌شوم دوباره به این سوال پاسخ دهم. ما در این زمینه به قاطعیت نرسیده ایم، اما شواهد بسیار زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد که این ویروس از درون یک آزمایشگاه به بیرون درز کرده است. بنابراین، هر دو اظهارنظر می‌تواند درست باشد. هر دو اظهارنظر از آن من است. دولت هم این اظهارنظر‌ها را کرده است. هر دو درست هستند. مهم‌ترین مسئله در اینجا این است که مردم آمریکا همچنان در معرض خطر قرار دارند.

ویروس کرونا تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۲۲ هزار آمریکایی را مبتلا کرده است که از این میان بیش از ۷۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها