اتهام‌زنی آمریکا به چین این بار در زمینه خدمات هوایی

کد خبر: 995792

وزارت حمل و نقل آمریکا، دولت پکن را به ممانعت از امکان ازسرگیری ارائه خدمات شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی به چین متهم کرد.

اتهام‌زنی آمریکا به چین این بار در زمینه خدمات هوایی

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت حمل و نقل آمریکا دیروز جمعه دولت پکن را به ممانعت از ازسرگیری ارائه خدمات شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی به چین متهم کرد.

این وزارت خانه همچنین به شرکت‌های هواپیمایی چینی اعلام کرد تا برنامه پرواز‌های خود را به دولت آمریکا ارائه دهند.

در پی ممانعت از امکان ازسرگیری ارائه خدمات شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی به چین، وزارت حمل و نقل آمریکا با صدور بیانیه‌ای این وضعیت را حساس عنوان کرد؛ چرا که دو شرکت‌ هواپیمایی «دلتا ایرلاینز» و «یونایتد ایرلاینز» آمریکا خواستار ازسرگیری پرواز‌های خود به چین در ماه ژوئن هستند، در حالی که شرکت‌های هواپیمایی چینی در جریان شیوع کرونا نیز پرواز‌های خود به آمریکا را ادامه داده‌اند.

در بیانیه وزارت حمل و نقل آمریکا آمده است شرکت‌های هواپیمایی چین از جمله «ایر چاینا»، «چاینا ایسترن ایرلاینز»، «چاینا ساوترن ایرلاینز» و «هاینان ایرلاینز» باید برنامه پروازی و سایر جزئیات مربوط به پرواز‌های خود را تا تاریخ ۲۷ ماه مه [۷ خرداد] ارائه دهند.

دولت آمریکا در تاریخ ۳۱ ژانویه [۱۱ بهمن] بیشتر شهروندان غیرآمریکایی را که ۱۴ روز قبل از آن در خاک چین بودند، از سفر به آمریکا منع کرد، اما هیچ محدودیتی را بر پرواز‌های چینی اعمال نکرد.

تنش‌های آمریکا و چین از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بالا گرفته است.

ابتدا تنش‌های دو کشور ابعاد تجاری به خود گرفت و دو کشور را بیش از دو سال درگیر خود کرد. پس از شیوع ویروس کرونا این تنش‌ها ابعاد تازه‌ای به خود گرفته و به دلیل اتهام‌زنی واشنگتن علیه پکن بر سر شیوع این بیماری هر روز تشدید می‌شود.

بسیاری از اطرافیان ترامپ و خود او بار‌ها چین را به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ مقصر دانسته و اتهامات بسیاری بر این کشور وارد کرده‌اند.

چین نیز به دفعات این اتهامات را رد کرده است و از جامعه جهانی خواسته تا به این هجمه‌ها پایان دهند و به فکر راه‌حلی برای مقابله با این ویروس باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها