قتل‎های سریالی سیاه پوستان در آمریکا

کد خبر: 998612

قتل جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکا به دست پلیس این کشور نشان می‎دهد که نابرابری‌ها و تبعیض نژادی همچنان در این جامعه به قوت خود باقی است.

قتل‎های سریالی سیاه پوستان در آمریکا

خبرگزاری میزان: از قتل «اریک گارنر» جوان سیاه پوست آمریکایی به دلیل رفتار خشونت آمیز در سال ۲۰۱۴ تا قتل «جورج فلوید» در سال ۲۰۲۰ این حقیقت را بازگو می‌کنند که خشونت علیه سیاهان و رنگین پوستان در جامعه آمریکا طی سالیان اخیر با وجود افزایش اعتراضات، همچنان متوقف نشده است.

درست در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۴ بود که جوان سیاه پوستی به نام «اریک گارنر»، به دست پلیس نیویورک به قتل رسید.

این جوان سیاه پوست که همانند جورج فلوید فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم»، به دلیل خشونت و رفتار وحشیانه افسران پلیس نتوانست تاب بیاورد و جان خود را از دست داد.

مرگ «اریک گارنر»، به دلیل رفتار افسران پلیس نیویورک موج گسترده‌ای از تظاهرات را به راه انداخت؛ در پی آن جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد» به راه افتاد که با قتل «مایکل براون» در شهر فرگوسن، شدت یافت.

اعتراضات و تظاهرات در حالی به نشانه اعتراض به قتل جورج فلوید در سراسر آمریکا جریان دارد که پیش از این معترضان در ده‌ها شهر این کشور به بحران کرونا معترض بودند.

نارضایتی‌های گسترده به تعطیل شدن مشاغل، غارت فروشگاه‌ها، تخریب و به آتش کشیده شدن اموال عمومی منجر شده است.

نیرو‌های گارد ملی آمریکا برای متفرق کردن معترضان خشمگین به شلیک گلوله‌های پلاستکی و پرتاب گاز اشک آور متوسل شدند.

ناآرامی‌ها اخیر آمریکا یادآور اعتراضاتی است که به دنبال قتل «مارتین لوترکینگ » در سال ۱۹۶۸ و تبرئه مامور پلیسی که او را به قتل رسانده بود، به وقوع پیوست.

به گفته یک افسر پلیس، موج جدید ناآرامی‌ها تنها به نشانه اعتراض به قتل جورج فلوید نیست بلکه به اقدام‌های متعددی است که دونالد ترامپ انجام داده و واکنشی به رویداد‌های است که نژادپرستی نهادینه را در رفتار پلیس و جامعه آمریکا برجسته می‌کند.

به گزارش پایگاه «ان بی سی نیوز»، آخرین هفته ماه فوریه، «احمد آربری»، جوان سیاه پوست، در شهر جورجیا با شلیک گلوله یک پدر و پسر کشته شد.

هنوز یک ماه از قتل این جوان سیاه پوست نگذشته بود که «برونا تیلور» در منزلش به دست پلیس آمریکا به قتل رسید.

قتل این شهروندان سیاه پوست آمریکا در ۴ ماه اخیر در حالی رخ داده که این کشور درگیر بحران کرونا بوده و اختلافات نژادی و اقتصادی به دلیل این بحران تشدید شده است.

بنابر گزارش ها، شهروندان سیاه پوست و فقرا در آمریکا بیش از سایر گروه‌های دیگر در بحران کرونا بیمار و قربانی شده اند؛ آنها بیش از سایرین شغل خود را از دست داده و با مشکلات مالی دست به گریبان هستند. همچنین سیاه پوستان به بهانه رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی بیش از سایر گروه‌ها توسط پلیس آمریکا رصد می‌شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها