اختلاف نظر واشنگتن و تل‌آویو بر سر الحاق کرانه باختری

کد خبر: 999700

وزیر کابینه رژیم صهیونیستی از عدم توافق میان واشنگتن و تل‌آویو بر سر اجرای طرح اشغالگرایانه الحاق کرانه باختری خبر داد.

اختلاف نظر واشنگتن و تل‌آویو بر سر الحاق کرانه باختری

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، وزیر شهرسازی رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقامات این رژیم و آمریکا هنوز بر سر طرح الحاق کرانه باختری به اتفاق نظر نرسیده اند.

صیپی هوتوولی امروز پنج شنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اختلافاتی با آمریکا بر سر اجرای طرح الحاق کرانه باختری و نیز با حزب متحد خود در کابینه ائتلافی، حزب آبی و سفید، دارد. این مقام صهیونیست تاکید کرد هنوز اجماعی در این خصوص میان مقامات اسرائیل و آمریکا صورت نگرفته است.

اظهارات این مقام صهیونیستی از ناکامی نتانیاهو برای دستیابی به توافق در کمتر از سه هفته مانده به آغاز بحث‌ها بر سر الحاق کرانه باختری در پارلمان این رژیم در اول ژوئیه حکایت دارد.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحرالمیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت.

بنیامین نتانیاهو همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

کابینه رژیم صهیونیستی پیشتر اول ژوئیه را به عنوان زمان اعلام راهبرد ویژه الحاق کرانه باختری تعیین کرده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها