پایگاه خبری خانه فوتبال:

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری؛سید اسماعیل موسوی که در برنامه شبکه یک سیما سخن می‌گفت درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در گذشته از وزارت کشور مستقیماً با خود شعبه‌ها در ارتباط بودیم و صورت جلسه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هر شعبه بلافاصله در ستاد کشور قابل رویت بود.وی گفت: در این دوره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری قرار است همزمان از شعبه نتایج و صورت جلسه به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال شود و این باعث تسریع و تجمیع در جمع بندی و اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد، بنابراین پیش بینی ما این است که تا پیش از ظهر شنبه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور مطرح کرد

ترتیب اعلام آرای چهار انتخابات ۲۸ خرداد / آغاز انتخابات با دستور وزیر کشور

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: چینش شعبه ها با انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی خواهد بود و طبق همین فرایند شمارش آراء و اعلام نتایج هم به همین ترتیب خواهد بود.

سید اسماعیل موسوی با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور آمادگی کامل در برگزاری انتخابات در پایان هفته جاری دارد، اظهار کرد: انتخابات در صبح جمعه با دستور وزیر کشور آغاز می شود و عوامل اجرایی و نظارتی در سراسر کشور آماده اخذ رای از شهروندان عزیز کشورمان هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تشریح این موضوع که کار انتخابات در وزارت کشور از یک سال پیش در سطح کشور آغاز شده است، گفت: ستاد انتخابات کشور با آمادگی کامل به دنبال برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه سال جاری است.

وی تصریح کرد: ستاد انتخابات کشور با استفاده از فناوری های نوین در تجمیع و شمارش آراء در تلاش است نتایج را در سریعترین زمان ممکن به اطلاع عموم مردم ایران برساند.

وی با اشاره به اینکه روند رای گیری با دستور وزیر کشور در اول صبح جمعه آغاز می شود، گفت: بعد از دستور وزیر کشور، کار رای گیری در تمام شعبات مستقر در سرتاسر کشور شروع می شود و مجریان ما آماده اخذ رای از شهروندان عزیز کشورمان هستند.

موسوی در ادامه تصریح کرد: برای همه کشور انتخابات سراسری ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد و البته در ۶ استان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و در ۴ استان انتخابات خبرگان رهبری را هم خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: احزار هویت افراد به صورت الکترونیکی انجام خواهد گرفت و به خاطر شیوع کرونا فرایندهای اخذ رای هم با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

موسوی در خصوص شمارش آراء گفت: در شعب اخذ رای صندوق ها بازگشایی و آرا شمارش و بوسیله دستگاه احراز هویت به بخشداری و فرمانداری و در نهایت به ستاد انتخابات ارسال می شود. در انتخابات ریاست جمهوری، اطلاعات همزمان به شورای نگهبان هم ارسال می شود و تجمیع بین شورای نگهبان و وزارت کشور انجام و نتیجه به اطلاع مردم ایران اعلام خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: چینش شعبه ها با انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی خواهد بود و طبق همین فرایند شمارش آراء و اعلام نتایج هم به همین ترتیب خواهد بود.

وی اضافه کرد: البته در برخی از مراکز استان ها به خاطر الکترونیکی بودن انتخابات، کار شمارش و اعلام نتایج سریعتر خواهد بود.

موسوی در پایان خاطر نشان کرد: امید داریم با مشارکت همگانی انتخابات سالم، قانونی و مشارکتی در جمعه هفته پیش رو در کشور داشته باشیم.

۵۰۰ خبرنگار خارجی انتخابات را پوشش می‌دهند

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: علی رغم وجود محدودیت سفر ناشی از کرونا، بیش از ۵۰۰ خبرنگار از ۲۲۶ رسانه خارجی، انتخابات ۱۴۰۰ کشورمان را پوشش خواهند داد.
محمد خدادی - معاون امور مطبوعاتی - درباره پوشش خبری سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری توسط رسانه‌های خارجی، خاطرنشان کرد:  بیش از ۵۰۰ خبرنگار از ۲۲۶ رسانه خارجی، انتخابات ۱۴۰۰ کشورمان را پوشش خواهند داد. این رسانه‌ها از ۳۹ کشور جهان بوده و هماهنگی لازم برای ورود و فعالیت خبری آنان فراهم شده است.

او با بیان اینکه «ورود خبرنگاران خارجی تنها با تست منفی کرونا میسر است»، افزود: از این تعداد ۳۳۶ خبرنگار خارجی مقیم تهران هستند و  برای بیش از ۱۶۰ خبرنگار خارجی نیز روادید مطبوعاتی  صادر شده است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ۱۶۰ خبرنگار و عوامل خبری که در روزهای اخیر وارد کشورشده‌ یا خواهند شد. ۸۳ رسانه از ۲۰ کشور جهان، این رویداد ملی را پوشش می‌دهند که به ۳۷ رسانه تلویزیونی، ۲۷ روزنامه، ۸ خبرگزاری، ۶ رسانه رادیویی و ۵ مجله و سایت خبری تقسیم‌بندی می‌شوند.

خدادی گفت: خبرنگارانی خارجی که قرار است انتخابات ۱۴۰۰ را پوشش خبری بدهند، از کشورهای آمریکا، انگلیس، ایتالیا، بحرین، بلژیک، ترکیه، نروژ، سوئد، دانمارک، چین، روسیه، ژاپن، سوئیس، فرانسه، آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا، هلند، قطر، کره جنوبی، کره شمالی، کانادا، کلمبیا، کویت، لبنان، لوکزامبورگیمن، پاکستان، نیجریه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، قرقیزستان، عراق، عمان، امارات فلسطین،سوریه و... هستند.

به گفته معاون مطبوعاتی، ژاپن با ۲۵ خبرنگار و پس از آن فرانسه، قطر، ایتالیا و آمریکا به‌ ترتیب با ۲۴، ۱۸، ۱۵ و ۱۲ خبرنگار دارای بیشترین خبرنگاران و عوامل خبری حاضر در این انتخابات خواهند بود.

خدادی خاطرنشان کرد: ارائه کارت خبری و معرفی‌نامه برای فعالیت آنها در سطح شهرها و گفت‌وگو با نامزدها، مردم و مسئولین و همچنین حضور مستقیم در ستاد انتخابات کشور ازجمله تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی مقیم و غیر مقیم است.

او در تشریح بیشتر تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی، افزود: ارائه مجوز برای تهیه گزارش از حوزه‌های اخذ رای، مجوز ورود به شهرستان‌ها در صورت تقاضا برای پوشش خبری در روزهای پیش و حین برگزاری انتخابات، از دیگر تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی است.

خدادی همچنین هماهنگی‌های لازم برای گفت‌وگو با وزیر کشور در روز چهارشنبه (۲۶ خرداد)، حضور در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در روز پنجشنبه (۲۷ خرداد)، حضور در نشست خبری سخنگوی وزیر امور خارجه و همچنین هماهنگی برای حضور در دفتر مقام معظم رهبری به‌منظور پوشش خبریِ مراسم رای‌دهی ایشان را از دیگر اقدامات معاونت مطبوعاتی برای فعالیت خبرنگاران عنوان کرد. 

حذف اثر انگشت از انتخابات امسال + جزئیات

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

استاندار تهران اظهار کرد: مصوب شده است که در انتخابات امسال از استامپ استفاده نشود.
محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که چه کاری برای انتخابات در استان تهران انجام شده است، گفت: استان تهران دارای ۱۴ میلیون جمعیت است و به اندازه ۱۳ استان کشور دارای افراد واجد شرایط رای دادن است؛ بنابراین هم به لحاظ جمعیت و هم به عنوان مرکز فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بسیار حائز اهمیت است و هر حرکتی که در تهران شروع شود می‌توان اثر مثبت آن را در کشور دید.

وی ادامه داد: ما در استان تهران ۱۵ شهرستان، ۴۷ شهر، حدود ۳۵ بخش و ۵۱۰ روستا داریم که ۵۰۲ مورد آنها به حد نصاب برگزاری انتخابات رسیده‌اند. ستاد انتخابات استان تهران از نیمه دوم مهرماه ۱۳۹۹ با توجه به درک عمیقی که از انتخابات داریم و تحقق بخشیدن به یکی از شعار‌های محوری انقلاب اسلامی یعنی نهادینه کردن اراده‌ی مردم در تعیین سرنوشت خودشان شروع به کار کرده است.

استاندار تهران در ادامه بیان کرد: طبق فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری انتخابات بسیار حائز اهمیت است و برای عزت، اقتدار، افتخار و امنیت کشورمان یک امر بسیار حیاتی و ضروری است.

بندپی درخصوص برگزاری جلسات ستاد انتخابات اظهار کرد: ما ۲۷ جلسه ستاد انتخابات استانی را تشکیل دادیم و با توجه به اینکه تبلیغات بیگانگان را در ابعاد مختلفی اعم از تحریم، پمپاژ یاس و ناامیدی و تحریک عوامل خارجی و داخلی برای برهم زدن امنیت انتخابات داشتیم، ۲۲ جلسه امنیت انتخابات استان تهران را تشکیل دادیم. یعنی ۱۶ جلسه‌ی رصد و پایش اطلاعاتی و امنیتی و ۶ جلسه‌ی شورای تامین استان که تابه‌حال چیز خاصی را مشاهده نکردیم، اما مراقبت و هوشیاری‌مان این آمادگی را برای ما فراهم کرده است که بتوانیم تمام مسائل و عوامل را رصد و پایش کنیم که در روز انتخابات و حتی بعد از اعلام نتایج با اتفاق خاصی روبرو نشویم.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: