در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

سید حسین نقوی حسینی: ویژگی‌های ریاست‌جمهوری در قالیباف وجود دارد/ او مدیر اجرایی موفقی است و از پس مسئولیت قوه مجریه برمی‌آید/ قالیباف اهل کار شبانه‌روزی و بی‌وقفه است

کد خبر: 1060441

سید حسین نقوی حسینی گفت: آقای قالیباف مدیر اجرایی خوبی محسوب می‌شود و حتما می‌تواند در ریاست‌جمهوری منشأ اثر باشد.

سید حسین نقوی حسینی: ویژگی‌های ریاست‌جمهوری در قالیباف وجود دارد/ او مدیر اجرایی موفقی است و از پس مسئولیت قوه مجریه برمی‌آید/ قالیباف اهل کار شبانه‌روزی و بی‌وقفه است

گروه سیاست فردا: هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم عرصه انتخاباتی روشن‌تر می‌شود و هم شخصیت‌ها اعلام نامزدی می‌کنند و هم برخی رسما می‌گویند که نمی‌آییم. در این بین به باور بسیاری از کارشناسان سیاسی محمدباقر قالیباف باتوجه به سابقه روشنی که در دوره مسئولیتش در شهرداری تهران داشته است و البته باتوجه به عملکرد مناسبش در مجلس می‌تواند یکی از گزینه‌های جدی انتخاباتی باشد.

سید حسین نقوی حسینی، درباره وضعیت انتخاباتی جبهه اصولگرایی به «فردا» گفت: «آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در حال شکل‌گیری است؛ البته هنوز آیت‌الله رئیسی تکلیف حضور یا عدم حضورش را مشخص نکرده‌ است که اگر نامزد شود، حتما آرایش انتخاباتی در جبهه اصولگرایی و نیروهای انقلاب تفاوت ایجاد می‌شود و برخی نامزدها مانند آقایان قاضی‌زاده هاشمی، جلیلی، نیکزاد و... به نفع ایشان کنار می‌روند. اگر آقای رئیسی نامزد نشود، ممکن است بر آقای قالیباف اجماع شود اما به نظرم این اجماع سخت ایجاد می‌شود».

او درباره توانایی قالیباف در اداره دولت بیان کرد: «آقای قالیباف مدیر اجرایی موفقی است و سابقه او نشان می‌دهد از پس مسئولیت‌های اجرایی برمی‌آید. به یاد داریم که عملکرد او در شهرداری کاملا موفق بود و توانست دستاوردهای مهمی از خود به جای بگذارد. در مجموع آقای قالیباف مدیر اجرایی خوبی محسوب می‌شود و حتما می‌تواند در ریاست‌جمهوری منشأ اثر باشد».

این فعال سیاسی ادامه داد: «می‌دانیم که سراسر ریاست‌جمهوری اجرائیات است و در از قضا در ریاست‌جمهوری دستور از بالا به پایین است. رئیس‌جمهور باید بتواند کابینه خوبی تعیین کند، بودجه‌بندی کند، سفر استانی داشته باشد و در مجموع به صورت جهادی کار کند. تمام این ویژگی‌ها در آقای قالیباف وجود دارد زیرا او اهل کار شبانه‌روزی و بی‌وقفه است؛ بنابراین می‌تواند در حوزه ریاست‌جمهوری مؤثر باشد».

او درباره جایگاه انتخاباتی جلیلی هم اظهار کرد: «آقای جلیلی نزدیک به پایداری است اما در عضو جبهه پایداری نیست و تصور نمی‌کنم که منتظر حمایت پایداری باشد».

نقوی حسینی در پاسخ به این پرسش که پایگاه سیاسی و اجتماعی جبهه پایداری چگونه است، گفت: «جبهه پایداری صرفا یک طیف در اصولگرایی است و تعیین‌کننده نیست».

نقوی حسینی در پایان درباره اینکه چه زمانی عرصه انتخاباتی اصولگرایان کاملا روشن می‌شود و می‌توان نتیجه اجماع را مشاهده کرد: «21 اردیبهشت ثبت نام نامزدهای انتخابات آغاز می‌شود و به نظرم تا هفته اول اردیبهشت تکلیف اجماع روشن می‌شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها